Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 9 reacties op deze inzending:

Naam:
Petra Hermans
Datum:
26 juni 2013
Email:
worldpoet546live.nl
Vaak wordt een oordeel geveld, zonder kennis van
zaken te hebben.
Maar goed, dat is ook een oordeel.
Laat ik dan maar 2 pleisters op mijn mond plakken?
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
28 mei 2013
Blijkbaar ben jij een bevoorrecht mens, maar daarmee kun je niet iedereen over één kam scheren, want, optimistische Petra, daarmee ga je voorbij aan de aardlingen, wier leven geen plezierig avontuur is, maar juist een diepe ellende.
Je bewering lijkt op een New-Age-slogan, die ver van het keiharde aarde-leven verwijderd is. Het doet me denken aan de zalvende clichés van hypocriete, kortzichtige dorpsdominees.
Je gaat voorbij aan de tragiek van vele mensen, bijvoorbeeld vermoord of door zichzelf gedood, seksueel misbruikt, geestelijk mishandeld, gemarteld, lijdend aan een geestesstoornis of een ernstige handicap, getergd door armoede, ziekte of geloofsonderdrukking, noem maar op.

Verder lijk je mij, gezien de foto's, een zeer aimabele, interessante persoonlijkheid!
Naam:
J.de Groot
Datum:
27 mei 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Recht...?
Elk mens die geboren wordt is een mens, ja juist!
De een heeft mazzel en de ander heeft pech...!
Hoezo een keus?
Zijn we nu klaar met dit gezever?
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
27 mei 2013
Iedere mens wordt in vrijheid geboren, maar niet elke mens heeft het recht om in een vrij land te worden geboren.
Naam:
Hendrik
Datum:
27 mei 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
Het geluk van de mens hangt niet in de eerste plaats van zijn materiële welstand af, maar van de vraag hoe liefdevol of liefdeloos hij of zij zich tegenover anderen en tegenover God gedraagt. Daardoor kunnen mensen zelfs onder extreme omstandigheden de meest waardevolle inzichten opdoen. Het werk van Etty Hillesum en veel andere schrijvers bewijst dat. In dit leven gaat het niet om de buiten-, maar om de binnenwereld.
Naam:
gerhard burgers
Datum:
26 mei 2013
Email:
gerhardbzmail.com
het is een kans die je krijgt, ervaringen op te doen... al is het leven niet gemakkelijk.. mooie bewering Petra !
Naam:
Ben van Haren
Datum:
26 mei 2013
Als mens geboren, als een dier te worden behandeld, te moeten leven, gewoon een levend wezen, en die moet blij zijn dat hij/zij als mens geboren is, mooi hoor om filosofie te schrijven achter een pc!

Deze bewering is zo krom als wat geschreven.
Zou dan moeten zijn: is een bevoorrecht wezen.

O, wat zullen die wezens (mensen) later blij zijn dat ze zo'n verschrikkelijk leven hebben gehad.
Ja, ik begrijp de insteek best, maar het is zo goedkoop om met dit argument een domme bewering te plaatsen.
Filosofie is mooi, maar de realiteit (in het hier en nu) is van een geheel andere orde.
Slaap lekker verder, later in het hiernamaals enz..., geweldig zal allemaal best zo zijn, komen we allemaal wel "eens" achter!
Terecht ontkomt niemand daar aan.
Hoe het dan gaat zien we dan wel weer, als je een goed en normaal leven hebt geleid heb je toch niets te vrezen!?
Waarom je nu al zo druk maken...
LEEF NU, alles op zijn tijd.
Amen.
Naam:
Hendrik
Datum:
26 mei 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
Weinig mensen beseffen hoe waardevol dit leven op aarde is. In dit leven kun je, waar je ook terecht komt, leren wat de waarde van liefde, vriendschap en trouw is. Ook kun je, door alle schijnbeelden van de materie heen, af en toe een glimp opvangen van de eeuwige wereld waaruit we als mens afkomstig zijn, zodat je voelt en beseft dat we altijd worden gedragen en begeleid door onzichtbare helpers. Daarom is het uiterst waardevol een mens te zijn op aarde.
Naam:
Ben van Haren
Datum:
26 mei 2013
Slaat nergens op deze bewering!
Laat die stumpers in al die sloppenwijken en afvoerputjes van deze wereld het maar niet horen.
Ja, als je als mens geboren bent, blijf je een mens al lijkt het soms meer op een leven nog minder dan dat van een dier!
Bevoorrecht mens....ga toch heen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)