Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Hoe snel ook een uitspraak wordt gedaan,
láter komt het reflecteren over de gevolgen van daad
mèt gedachte!

Schrijver: Petra Hermans, 3 augustus 2013


Geplaatst in de categorie: moraal

2.6 met 5 stemmen 150



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Regatta
Datum:
4 augustus 2013
Beste Han, ik ben inderdaad op sommige punten nogal rechttoe rechtaan. Dat komt doordat ik een BDE heb gehad. Daardoor zijn mij de ogen open gegaan voor een wereld die veel groter, ruimer en lichter is dan deze. Ons bewustzijn hier is nauwelijks een schim van de enorme helderheid, scherpte en diepgang waarmee we na onze dood kunnen waarnemen - wat spotters, die dit onderwerp niet kennen, ook mogen beweren.
Naam:
Han Messie
Datum:
4 augustus 2013
Email:
hmessielive.nl
Petra, nu gaan jouw lezeressen elkaar betwisten. Ik vind het inderdaad een mooie gedachte van Regatta, want zelf geloof ik ook dat je na je overlijden voor God rekenschap zult afleggen voor je leven op aarde.
Regatta kan wat recht-toe-recht -aan lijken, maar ze heeft een sterk levensprincipe.
Ja, eenvoudige mensen hebben het vaak eerder bij het rechte eind dan de betweters.
Naam:
Regatta
Datum:
3 augustus 2013
Dat gebeurt meestal tijdens het leven al. Maar na de dood krijgt iedereen sowieso een terugblik op zijn eigen leven te zien, waarbij men ervaart welke uitwerking de eigen woorden en daden op anderen hebben gehad, inclusief de geestelijke pijn die men anderen heeft toegebracht. Dat geestelijke principe werkt feilloos en objectief. Alleen al dat vooruitzicht zou mensen ervan moeten weerhouden anderen te kwetsen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)