Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

De angst regeert en goede doelen bespelen onze schuldgevoelens, maar wij worden er niet beter van.

Schrijver: Fred, 19 november 2013


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.2 met 5 stemmen 115



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Jennifer
Datum:
20 november 2013
Ziek zijn, -beter- zijn, heeft niets te maken met je portemonnee maar met...dat is juist!
Naam:
Hendrik
Datum:
19 november 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
Waarom moeten wij er zelf meteen beter van worden?
Naam:
J.de Groot
Datum:
19 november 2013
Poeh, ga hier maar aan staan.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
19 november 2013
Ik denk dat vele Nederlanders niet geld hebben gegeven vanuit een schuldgevoel, maar vanuit een waardig solidariteitsgevoel, omdat de noodlijdende Filipijnen het vele malen slechter hebben dan de doorsnee Nederlander en als ik zie hoe dankbaar een Filipijnse dakloze is met een noodzeil, dan ontroert mij dat meer dan de zogenaamde malaise in ons welvarende land, waar al gemekkerd wordt om een euro minder, terwijl er elke dag nog een rijkbedeelde maaltijd op tafel staat en meestal ook nog omringd door talloze biertjes en wijnflessen, chips- en kaasgenot aangevuld met tapas-hapjes en knackworstjes met mosterd.

Komaan zeg, alsof er één Nederlander ooit een dag zonder water en brood zit! De westerse ziekte is materiële overbeschaafdheid, een spiritueel vacuüm (Yukio Mishima) en klagen over achteruitgang, terwijl het op wereldstandaardniveau tot de hoogste regionen behoort!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)