Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Om de mallemolen die "het leven" heet onder controle te houden is het noodzaak het overzicht te bewaren en desnoods de onderdelen aan elkaar vast te pinnen.
Je vliegt zomaar uit de bocht.

Schrijver: J.de Groot, 27 november 2013


Geplaatst in de categorie: individu

4.0 met 16 stemmen 363



Er zijn 14 reacties op deze inzending:

Naam:
Jacob
Datum:
8 december 2013
Email:
tijsterblomlive.nl
zwei Seelen wohnen, ach! in meiner Brust
(Faust)

En wat een moeite kost het die twee bij elkaar te houden.

In momenten van wanhoop zou je ze wel aan elkaar
vast willen pinnen.
Naam:
Leonie Vloermans
Datum:
1 december 2013
Knut Knutsen (what’s in a name) huilt verbale krokodillentranen over gemis aan literair niveau. Dat was volgens hem vroeger wel aanwezig. Op verongelijkte toon is Knutsen ook minachtend over positieve reacties in dit draadje. Voorts poogt hij de Bewering van Joke te fileren. Daarbij overheersen onbegrip, bitterheid, en lastig te duiden nostalgie.

Ten slotte zijn voorbeelden van ‘literair’ werk van Knut Knutsen onvindbaar. Hierdoor missen wij node een maatstaf voor ‘literair’. Laat Joke intussen vooral doorgaan met pittige en originele beweringen met passende, eigen illustraties.
Naam:
J.de Groot
Datum:
1 december 2013
...carambolage Fred, okay!
Naam:
Fred
Datum:
30 november 2013
mooie biljarttafel!
Naam:
nita
Datum:
30 november 2013
Email:
anitabexs4all.nl
Beste heer Knutsen,

Hierbij wil ik u danken voor uw waardevolle toevoeging aan deze geweldige bewering van mw. De Groot. U bewijst hiermee dat de Nederlandse taal meer is dan grammatica en spelling door volledig uit de bocht te vliegen.

Mw. De Groot begrijpt de Nederlandse taal zeer goed en neemt hierbij vaak een risico. (vrij vertaald: STEEKT HAAR NEK UIT).
Ik kijk zeer uit nu naar beweringen op deze site van literair niveau uwerzijds, maar daar pin ik me maar niet op vast!
Naam:
J.de Groot
Datum:
30 november 2013
@ K.Knutsen,
Deze mening van u is mij bekend,
ik wens niet langer mijn tijd en aandacht aan uw mening te besteden.
Naam:
Ivan Grud
Datum:
30 november 2013
Het comment van Knut Knutsen doet zijn naam eer aan, het is een met jaloersheid doorspekte reactie op een geweldig weergegeven kijk op het leven, en deze mijnheer heeft niet het fatsoen zijn comment te verpersoonlijken. Hij smeert na zijn mening gegeven stroop naar de redactie, en dat zegt mij genoeg over deze Knut, het knulletje dat niet mee mocht voetballen.
Naam:
Alexander
Datum:
29 november 2013
Email:
Literairvarkengmail.com
Ik draai graag een paar rondjes mee, maar pin me er niet op vast hoor.
Naam:
J.H.W.Heilloos
Datum:
29 november 2013
Ach, hebben we hier weer eens een reactie uit de oude 'literaire' doos? Heer Knutsen toch! Wat is u een slecht lezer! Wellicht kunt u de door u gewraakte bewering nog eens goed doornemen en eerst u zelf eens afvragen wat hier de betekenis van 'pinnen' zou kunnen zijn. In tweede instantie kunt altijd nog het woordenboek raadplegen.
En voorts blijf ik nieuwsgierig wat dan wel die vroegere 'literaire' bijdragen mogen zijn...
Naam:
Knut Knutsen
Datum:
29 november 2013
Dat iedereen het overzicht over zijn leven moet bewaren is waar, maar dat lijkt me zo vanzelfsprekend dat ik het een overbodige opmerking vind.

Vreemder wordt het waar mw. de Groot opmerkt dat je de onderdelen desnoods aan elkaar vast moet pinnen. Wat bedoelt u daarmee, mw. de Groot? Spreekt u daarbij uit persoonlijke ervaring? Uiteraard ben ik zeer benieuwd naar uw antwoord.

Bij dat 'uit de bocht vliegen' moest ik vooral denken aan de lovende reacties op deze bewering. Eerlijk gezegd vind ik het ontzettend vreemd dat sommige mensen staan te applaudisseren voor een paar zinloze opmerkingen.

Dat vind ik triest voor een mooie site als nederlands.nl - een site waarop vroeger veel bijdragen werden gepubliceerd die het predikaat 'literair' verdienden. Tegenwoordig valt hier jammer genoeg maar weinig meer te genieten. Het tabblad beweringen spant wat dat betreft de kroon. Ik denk daarom dat het beter is dit tabblad maar te sluiten. Inhoudelijk voegt deze rubriek immers niets toe.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
28 november 2013
Email:
moi636yahoo.com
Hahahaha die is goed! Raak.
Naam:
mohair
Datum:
27 november 2013
Email:
louismonique4gmail.com
geweldige tekst (zeker raak verwoord) en prachtige illustratie.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
27 november 2013
Raak verwoord en uitmuntend geïllustreerd.
Naam:
nita
Datum:
27 november 2013
Email:
anitabexs4all.nl
Ik draai graag nog wat rondjes met je mee!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)