Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
24 december 2013
Een mild residu van wat je vaak veel scherper beweert, maar desalniettemin enorm effectief!
Naam:
Koert Karlson
Datum:
23 december 2013
Onbegrip komt vaak van degene, die bij zelf bedachte cryptische uitspraken, anderen miscommunicatie verwijt, en daarbij, als held op sokken, slechts verbaal applaus accepteert en handhaaft.
Naam:
Han Messie
Datum:
23 december 2013
Email:
hmessielive.nl
Ja, wie de zaak niet volledig begrepen heeft, denkt er langer over na en zal daarom des te scherper oordelen, afgezien van het feit of dit ook het juiste oordeel zal wezen.
Naam:
Hendrik
Datum:
23 december 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
Zeker. De heftigheid - om niet te zeggen het fanatisme - waarmee mensen anderen oordelen en veroordelen is vaak omgekeerd evenredig aan hun kennis van zaken.

Wie er een gewoonte van maakt om anderen af te kraken, geeft daarmee te kennen dat hij zich diep van binnen minderwaardig voelt. Zo iemand moet immers voortdurend bewijzen dat anderen minder zouden zijn dan hijzelf. De eigen onzekerheid en zelftwijfel worden daardoor overschreeuwd.

Dat een dergelijke houding op den duur niet vol te houden is, spreekt vanzelf. Ik denk dat je zulke mensen beter maar in hun eigen sop gaar kunt laten koken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)