Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Wanneer jij jouw eigen gevoelens niet waarachtig
en waarlijk kent, zul jij je ook nooit kunnen verplaatsen
in mijn gevoelens!
Het is de verloochening die alle eerlijkheid en oprechtheid
breekt.
Alleen gij, die daadwerkelijk naar eigen woorden leeft,
zal eveneens mijn gevoel herkennen én erkennen!
Míjn woorden hoeven niet in twijfel te worden getrokken.
Zo is het en niet anders.

Schrijver: Petra Hermans, 15 juni 2014


Geplaatst in de categorie: emoties

2.0 met 8 stemmen 238



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Dik van Balen
Datum:
18 juni 2014
Vast niet zo bedoeld, maar uit de teksten van Petra rijst dommige arrogantie op. Kent u de 'eigen gevoelens niet waarachtig en waarlijk'? Dan 'mag' u zich helemaal niet in andermans gevoelens verplaatsen. Zo, dat weten wij dan ook weer. Maar nooit is het genoeg. Verderop dreint de bewering door: 'alleen gij die daadwerkelijk naar eigen woorden leeft'. Weer een soort machteloze waarschuwing?

Ook het eigen commentaar begint met het vrij laffe 'Dit pad is te sterk voor woorden'. Tja, dan ben je lekker van alles af. Ik laat het hierbij. Blijde medelezers roepen dan vast, dat gewone sukkels als ik de spirituele paden en onbegrijpelijke wijsheden van uiterst Verlichte mensen niet zullen of mogen begrijpen.

U ratelt maar fijn opgewonden verder. De redactie acht ik wijs en dapper om deze mooie site in de lucht te houden. Dan neemt niet weg dat de tolerantie in de rubriek Beweringen op zijn minst vragen oproept. Hebben wij de juiste definitie van een Bewering nog wel voor ogen? Dat is iets anders dan zeuren over 'getreiter' of 'uitvechten van persoonlijke conflicten'. Bij onzin of kletskoek mogen wij hier nog steeds reageren.

Inderdaad is dat soms kribbig. Dat mag best. Volgens mij past dat in het democratische beleid van de redactie. Wordt de formule van de site anders? Dan horen wij dat wel. Misschien wel een site waarop alleen op basis van studie en boeken geargumenteerd wordt. Of waarbij u bij te geringe schrijfvaardigheid niet eens op het scherm toegelaten wordt. Niks mis met zo'n site. Maar voorlopig is deze site anders van opzet. En daar valt met mitsen en maren goed mee te leven.
Naam:
Ben van Haren.
Datum:
17 juni 2014
Kom eens in mijn holletje, leer mij kennen?
Naam:
Petra Hermans
Datum:
17 juni 2014
Email:
worldpoet546live.nl
Dit pad is te sterk voor woorden. Verandering
gaat gepaard via lichamelijke en geestelijke
transformatie als antwoord op vele pijnen der
mensheid.
Allemaal dankzij mijn grote, sterke en krachtig
beheerste gevoeligheid.
Velen zullen zich herkennen in mij, die mij nog
niet kenden...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)