Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Lawines van vaak vage gevoelens, onnavolgbare wijsheden, of onbegrijpelijke beweringen publiceren, vervolgens klagen over irritaties en spot bij lezers, en zelfs vergelijkingen met de ooit miskende Verlosser onweersproken laten, is naar mijn bescheiden mening een heilloze weg, die meer vreemde hardnekkigheid demonstreert, dan een poort naar meer begrip en beter schrijfwerk.

Schrijver: Leonie Vloermans, 26 juni 2014


Geplaatst in de categorie: literatuur

2.7 met 10 stemmen 4.681



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
28 juni 2014
Het lijkt me enig om het OT te herschrijven, brengt leven in de brouwerij! Dan maken we daar het Nieuwe Spaanse Woordenboek van, maar wel met hoofdletters.
Naam:
Jennifer.
Datum:
27 juni 2014
Leonie, volgens mij heb jij de juiste toon geraakt!
Naam:
Leonie Vloermans
Datum:
27 juni 2014
Mijn begrip behoeft nergens uit te blijken, daar ik spaarzamer beweringen plaats, en probeer te zorgen dat de ter discussie staande inhoud duidelijk is. Hoewel ik besef, dat ook mijn werk gebrekkig blijft op dat punt. Petra noemt de vergelijking met een profeet. Ik weet werkelijk niet waarop zij doelt. Veel meer zweverige beweringen plaatsen en veel gevoelens delen, heeft helemaal geen relatie met een profeet. Tenzij Petra zichzelf als zodanig wenst te zien. Maar dan moeten wij het Oude Testament deels gaan herschrijven? Of anders?
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
27 juni 2014
En waaruit blijkt jouw begrip?
Naam:
Petra Hermans
Datum:
27 juni 2014
Email:
worldpoet546live.nl
Het alsmaar vergelijken met een profeet is totaal
onwaardig en onmenselijk!
Het is een grote tekortkoming van het eigen
zelfbeeld.
Helaas duurt het echter vrij lang eer dit ten volle begrepen zal zijn.
Totdat alles en ieder mens in de eigen waarde, krachten en kwaliteiten worden bezien!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)