Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Franz Kafka had behoorlijk last van herinneringen, die voortdurend voorbij vlogen.
Ik laat de vliegen bestaan voor wat ze zijn en waren, maar laat ze wegvliegen of afsterven: een natuurlijk proces van het leven, dat ik inmiddels (graag) kan aanvaarden!
Transformatie vraagt en vroeg wat, echter brengt me ook ergens!
Niet zomaar ergens.

Schrijver: Petra Hermans, 4 juli 2014


Geplaatst in de categorie: literatuur

2.2 met 5 stemmen 216



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Dik van Balen
Datum:
10 juli 2014
Jacob en Petra, mij gaat het niet om Kafka, een fenomeen, of om de verwoording van Petra over hem. Met haar keuze voor deze literator is niks mis. Wel vind ik haar commentaar na Jacobs eerste positieve reactie erg negatief en onbedoeld arrogant over 'anderen'. Maar zoals altijd, ik kan het mis hebben. Slechts de ingezonden teksten hebben wij om indrukken te verkrijgen. Indien Petra haar commentaar anders bedoelt, zijn meer heldere zinnen aan te bevelen.
Naam:
Jacob van Schaijk
Datum:
10 juli 2014
Petra, Dik:
ik heb wat Petra schreef niet begrepen als reactie op de mijne. Ik ben een aantal jaren groot liefhebber van Kafka geweest en kan haar bewering niet helemaal plaatsen. Daarom hoopte ik op enige verheldering of verduidelijking. Dat zit er niet in, begrijp ik nu.
Naam:
Dik van Balen
Datum:
8 juli 2014
Ja hoor, daar gaat ze weer. Petra houdt zich aan de 'begrenzing'. En anderen 'roepen en schreeuwen' maar wat in het wilde weg. Altijd zijn het anderen. Petra laat zich hier aardig in de kaart kijken. Niks filosofie of verheven vage gedachten. Gewoon anderen uitmaken voor schreeuwers.

Zogenaamd deert haar dat niets. 'Wat verloren gaat aan mijn oren', oreert ze deftig. Ja, ja, maar intussen wel kinderachtig wijzen naar 'meerderen onder ons'. Voor mij valt Petra behoorlijk door de mand met dit slappe commentaar. Niet dat het veel uitmaakt. Lezers laten immers haar flauwekul nog steeds te vaak onweersproken.
Naam:
Petra Hermans
Datum:
8 juli 2014
Email:
worldpoet546live.nl
Ik weet waarover ik waak en in welke mate; ik houd me aan de begrenzing van het eigen territorium.
Een kunst die meerderen onder ons zich eigen zouden
mogen maken: beheersen!
In plaats van in het wilde weg maar wat te roepen
en schreeuwen, wat verloren gaat aan mijn oren.
Naam:
Jacob van Schaijk
Datum:
7 juli 2014
Refereer je aan "Die Verwandlung? Daar zou je dan wel meer mee mogen doen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)