Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

De grootste fout die een oprecht gelovige kan maken is vaak en veel zijn of haar eigen geloof 'groots' verkondigen en daarnaast te vaak en te veel in zijn of haar eigen 'grootte' oprecht geloven!

Schrijver: Grensgeval, 18 juli 2014


Geplaatst in de categorie: filosofie

3.3 met 20 stemmen 325



Er zijn 14 reacties op deze inzending:

Naam:
grensgeval
Datum:
25 juli 2014
Men moet nergens voorzichtiger mee zijn, dan met de keus van zijn of haar (voor)oordelen. Dit leer ik mijn studenten tijdens mijn werkzaamheden. Er bevinden zich onder de niet gelovigen net zoveel en misschien nog meer mensen die dit zien. Grensgeval is overigens gelovig en daarom juist heeft deze scheidsrechter (vrije tijdsbesteding) er geen woorden meer voor. Voor mij is iedereen ongeacht afkomst, religie of geaardheid volkomen gelijk, zolang als niemand iemand anders probeert te hersenspoelen of overheerst. Ieder zijn geloof, ieder zijn mening, maar een grens is er ook. Amen.
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
25 juli 2014
T.P.Etter, het woord reagluurders spreekt meer.
Naam:
L. Coesel
Datum:
25 juli 2014
Niks nieuws onder de zon allemaal wat hier aan een paar reacties geschreven is, zie deze link hier onder:
(anders even kopiëren naar de zoekbalk, mocht hij niet werken?!)



www.nederlands.nl/nedermap/beweringen/bewering/120793.html?zoekresultaat=ja
Naam:
T.Petter
Datum:
23 juli 2014
Het uitblijven van bepaalde reaguurders,
die hier altijd hun kennis, overtuiging, en kunde willen etaleren is opmerkelijk.
Naam:
Over_Lord
Datum:
23 juli 2014
Deze bewering is een markant voorbeeld van de vooroordelen t.o.v. gelovigen die vooral bij linkse en atheïstische mensen leven. In feite vind ik deze uitspraak even zinloos, verwerpelijk en veroordelend als de manier waarop Wilders Marokkanen neerzet.

Oprechte gelovigen worden hier neergezet als mensen die hun eigen geloof vaak groots verkondigen en zichzelf schromelijk overschatten.
Onzin.

Wat hier speelt is het feit dat één persoon op deze site de lezers vermoeit met eindeloos veel vage religieuze beweringen. Godsdiensthaters grijpen dit dankbaar aan om alle gelovigen nu over één kam te scheren. Maar één gelovige blogger is niet representatief voor de rest, hoe graag agnosten en atheïsten dat ook zouden willen. Laat daar geen enkel misverstand over bestaan!
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
22 juli 2014
De veroordeling doet Grensgeval.
Naam:
nita
Datum:
22 juli 2014
Het sop is volgens mij de kool niet meer waard.
Naam:
grensgeval
Datum:
22 juli 2014
Een persoon die altijd 'IK' in elke zin als onderwerp gebruikt, maakt 'ONS' tot een lijdend voorwerp. Wie veroordeelt hier wie?
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
20 juli 2014
5 vooroordelen op een rij. Eindelijk staat er eens iemand op die zegt wat zij nooit hebben durven zeggen. Nu maken de angsthazen, de verdrukten, zich kenbaar. Halleluja prijs de Heer.
Naam:
Ben van Haren
Datum:
19 juli 2014
Juist.
Naam:
J.H.W.Heilloos
Datum:
19 juli 2014
Ook al gezien de reactie van De Bruine is dit een perfecte bewering.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
19 juli 2014
Grensgeval, Randverschijnsel, de anonieme borderliners lijken op te rukken! Gelovigen lijden aan grootheidswaanzin. Zeg dat dan gewoon!... De mensheid heeft immers genoeg geleden onder die gelovige, loslopende, onbehandelde, goddeloze gekken!...
Naam:
Jacob van Schaijk
Datum:
18 juli 2014
Heel mooi en heel juist.
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
18 juli 2014
Dit is een vooroordeel.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)