Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
6 december 2014
Eerder andersom en dan nog is het een verblindende leugen, want de dood bestaat niet, omdat de ziel eeuwig is en de ziel slechts een fractie op aarde vertoeft. Leven is dus een fractie van onze eeuwigheid. De fysieke dood is slechts een transformerende poort op weg naar het Thuisfront. Jij maakt met jouw bewering Thanatos oppermachtig, terwijl die juist een betekenisloze figurantenrol in het Grote Geheel speelt. De (onzichtbare) geestenwereld speelt zich ook af in de mensen van vlees en bloed. We zijn veel minder gescheiden van het Eeuwige, dan we denken. Als je werkelijk durft te schouwen, dan zie je meer en meer menselijke naasten op dieper niveau. Soms hoef je niet eens iemand te kennen om die spirituele diepgang te ervaren. Engelen herkennen elkaar zelfs blindelings. Je doodsverheerlijking slaat dus nergens op en is één grote misvatting. Nogmaals, de dood is een idee fixe, een fata morgana, een illusie, een waanidee, een angstneurose. Iedere dag gaan we vroeg of laat slapen, wat de Fransen terecht 'Le petit Morte' noemen, ook al gebruiken ze die term ook voor het gevoel na een geslaagde coïtus, leven en erotiek is immers nauw met elkaar verweven. In die zin is nachtrust een herhaaldelijke voorbereiding op de uiteindelijke, langdurige slaap, ook wel in een film aangeduid als 'The Big Sleep'. Natuurlijk zijn er mensen met slaapangsten en slaapproblemen, maar de meeste mensen dommelen maar wat graag weg na de nodige slaapmutsjes. We ademen verder op hoger niveau, waar de zuurstof uit pure liefde bestaat. Zonder aardse eindigheidstechnieken. After all krakkemikkig gedoe. Hoe? Kom nou zeg, wat doet dat er nou toe!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)