Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Franciscus

Ik ben er helemaal klaar mee. Ieder klein restje sympathie dat ik nog had voor Franciscus is weg. Een man die het goed vindt dat kinderen geslagen worden, die mag geen belangrijke functie bekleden in onze wereld. En zeker niet een die uit naam van welke god ook is, want er is geen enkele god die het goed vindt dat kinderen worden geslagen. Foei Franciscus, wat ben jij een wolf in schaapskleren. Aftreden, vandaag nog!


Zie ook: http://nos.nl/artikel/201...us-kinderen-slaan-is-goed.html

Schrijver: Gabriëla Mommers, 7 februari 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

2.1 met 9 stemmen 205



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
9 februari 2015
Het journaal volgt de negatieve ontwikkelingen op de voet, met als gevolg dat wij een overdosis negatieve informatie op ons bord krijgen, dag in, dag uit. Weer die sacherijnige etalagepopkop van Poetin, die niemand recht in de ogen durft te kijken en dat natuurlijk terecht. Toch goed van de journaal-redactie, dat ze de beelden van die verbranding van die Jordaanse piloot niet hebben uitgezonden. Daarmee zouden we IS alleen maar een plezier doen. Heb jij echt urenlang moeten huilen om die gruwelijke moord? Dan ben je inderdaad een zeer gevoelig mens en is het terecht dat je jezelf tegen de tsunami van negatief nieuw beschermt. Angst lijkt voor velen wel een motor om door te gaan. Er wordt wat angst gekweekt door de politici, journalisten en militaire deskundigen. Volgens de laatste berichten moeten we door de Oekraïense, totaal onzinnige oorlogsgevechten een Derde Wereldoorlog vrezen, wat ook weer zo'n ernstige hyperbool is, want vooralsnog strijden daar groepjes kinderachtige grote mensen om meer grondgebied, wat voor de welvaart van beide kampen geen flikker uit maakt, maar ze doden medemensen uit blinde ideologieën. De zwakke, onschuldige, pacifistische burgers, meestal oude mannen, vrouwen en kinderen, zijn zwaar de dupe van dat dwaze getouwtrek tussen twee zwaargestoorde stammen. Ik ben er ook niet meer voor dat we wapens gaan leveren aan de Oekraïense strijdkrachten, want die bombarderen net zo slecht de onschuldige mensen, die al dagelijks lijden door ondervoeding en slechte behuizing. We moeten als Europa en Amerika geen olie op dat vuur gooien en de boel daar laten uit sissen. Als Rusland slecht wil doen, laat ze dan maar voor de ogen van de wereld af gaan. Hun expansiedrift is zeker geen wereldoorlog waard. Ik denk aan alle arme Russen, die daar ook niet voor kiezen en die de ware Christus in zichzelf herbergen, ook al zijn ze verslaafd aan wodka en worden ze door de rijke Russen geminacht. Poetin is maar een karikatuur-marionet, die slechts de upper-class van Rusland vertegenwoordigt en niet de veel grotere bevolking, die in armoede weg teert. De Europese/Amerikaanse heksen staan in contact met de Russische heksen, don't worry, er gaan krachten aan de schijnbaar heersende krachten te boven! Ik lees geen kranten meer, omdat ik door alle overinformatie daar geen behoefte meer aan heb. Ik hoef alles ook niet meer te begrijpen, waar veel nieuws op gebaseerd is. Ze vermoeien onze ratio, terwijl ons gevoel juist om ruimte schreeuwt. Soms ben ik wel eens getuige van kindermishandeling en zou ik die ouder het liefste een dreun verkopen, maar meestal reageer ik door het kind zachte energie te leveren en beschermende krachten. Gewoon heen snel en onzichtbaar voor die brute, gefrustreerde, onnadenkende, walgelijke ouder. Is veel effectiever dan zo'n stupide ouder knock-out slaan. Ik wil mezelf natuurlijk ook niet verlagen tot de hoogst primitieve methoden van de huidige paus, die vast als kind geslagen is en daarom zijn verkeerde opvoedingsideeën door geeft. Geweldig hoe het kind in jou zich verweert tegen deze mesjokke paus met oogkleppen en zielsverwoestende meningen. Ik snap heus wel dat je deze psychologisch onverantwoordelijke dommerik niet in zijn je-weet-wel wilt trappen, maar persoonlijk zou ik er wel een knoop in leggen, als in een zakdoek, opdat hij aanhoudelijk geconfronteerd mag blijven met zijn kindonvriendelijke uitspraken. Iemand die zulke kindonvriendelijke uitspraken doet, kan natuurlijk nooit een paus zijn, een neppaus natuurlijk wel. Christus Jezus zei 'Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert hen niet!'. Die Petrus deugde al helemaal niet met zijn driemaal verraad. De Petrussen na hem hebben dat driedubbele verraad inmiddels verveelvoudigd tot ongekende hoogten. Rest me jou te zeggen dat het kind in mij het kind in jou lief heeft en tegen deze krankzinnig boze wereldburgers beschermt!...
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
8 februari 2015
Bij wijze van spreken dan.

Die laatste alinea uit mijn vorige reactie was uiteraard bij wijze van spreken. Want ik ben het uiteraard niet eens met zijn verknipte theorie dat je iemand mag slaan als je je beledigd voelt. Dit nog even voor de goede orde.
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
8 februari 2015
Nou, zelfs in mijn dromen wil ik even niets met aanslagen te maken hebben. Ik ben zo verschrikkelijk gedeprimeerd van alle gebeurtenissen op het wereldtoneel van de afgelopen tijd. Vorige week was het absolute dieptepunt met de verbranding van die arme man. Uren heb ik gehuild. Ik trek dit niet. Ik kijk sindsdien geen nieuws meer. Mijn NOS app laat me weten of er breaking news is, en dan check ik het op teletekst, even geen beelden, het komt te hard binnen allemaal.

Misschien ben ik een te gevoelige muts voor deze wereld, maar ik vind echt dat er minstens 50% goed nieuws in het journaal zou moeten zitten, om het een beetje behapbaar te maken. Het jeugdjournaal doet wel aan positief nieuws, maar ook volwassenen hebben behoefte aan positieve berichten. We worden overspoeld met ellende, en het dendert allemaal maar ongevraagd de woonkamer in. Ik schuil even van alle nieuws door die tv knop niet teveel aan te zetten.

Het bericht van de paus met zijn laatste idiote uitspraak was overigens niet op het gebruikelijke nieuws van 8 uur maar zag ik bij toeval al zappend in een herhaling van nieuwsuur. Het nieuws op npo 3 blijkt het ook te hebben uitgezonden. Misschien maar goed dat het niet in het meest bekeken journaal zat. Als ik eraan denk hoeveel kinderen vandaag weer geslagen zijn, door die ondoordachte uitspraak van deze voor mij inmiddels vaticaanclown, dan huilt mijn hart voor elk geslagen kind en alle littekens die op hun ziel achterblijven.

Nee, geen aanslag, maar ik zou hem graag, alle geweldloze ideologie ten spijt, een rake trap in een gevoelig lichaamsdeel willen verkopen, deze latijns-amerikaanse flapuit macho-paus. Klopt ook nog met zijn eigen verknipte filosofie dat je iemand mag slaan die jou beledigt. Nou, hij heeft het kind in mij ernstig beledigd. Hij heeft alle kinderen in de wereld enorm beledigd, en ze zouden hem allemaal een flinke mep moeten verkopen.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
8 februari 2015
De door mij zeer hooggewaardeerde, Duitse psychiater Alice Miller beschrijft haarfijn de funeste gevolgen van slaan en straf in haar boekwerk 'In den beginne was er opvoeding'.
Het geweld in de grote, boze wereld begint in de verkeerde opvoeding, waar slaan deel van uit maakt. Ik geloof in geen enkele vorm van straf en zeker niet in fysiek geweld, of het moet uit noodweer zijn. Uit naam van de roomse god zijn er miljoenen afgeranseld en tevens geestelijk. Net zo erg als de moslimterreur, die vandaag de dag de kop opsteekt. Geloofsfanatisme is verkapt satanisme, wat ik je brom. Mijn zegen heb je, weg met die jolige jokkebrok in travestietenjurk, die en passant de aardse leefsfeer vergalt en onverantwoordelijk verpest met zijn voorhistorische visie op pedagogie. Zullen we samen een aanslag op hem plegen? In onze dromen dan?...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)