Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

INHALIG?

Sommige gelovigen denken dat dankzij hun vertrouwen in God het steeds voorspoedig zal gaan in 't leven.
Stel dat vrome mensen allemaal mooie dingen beleefden... Geloof zou in dit geval een goedkoop nodende reclame zijn!
De ware gelovige laat zijn liefde tot God en medemens moedig, maar bescheiden werken bij aards geluk of tegenspoed.

Schrijver: Han Messie, 7 april 2015


Geplaatst in de categorie: religie

3.3 met 10 stemmen 140



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
9 april 2015
Het gaat niet om de liefde tot JHWH, maar om de liefde van JHWH. Als gelovige functioneer je als doorgeefluik van Zijn liefde naar je medemens. Ook dan kan het er soms hard aan toe gaan. JHWH is een G'd van liefde maar ook van rechtvaardigheid.
In het eerste deel van zijn bewering zegt Han: "Een ieder voor zich en G'd voor ons allen." In het tweede deel zegt hij: "Een ieder voor G'd en G'd voor een ieder."
Lees "De barmhartige Samaritaan."
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
8 april 2015
Ik begrijp wat je wilt zeggen, Han, en ik kan een stuk met je meegaan, maar je invalshoek is mij te streng calvinistisch. Een uitdrukking als 'ware gelovige', daar kan ik niet veel mee. 'Het ware geloof' dat sommige mensen of groeperingen claimen, heeft in het verleden voor teveel ellende en oorlogen gezorgd, en helaas gaat dat vandaag onverminderd voort. Het kan mij niet schelen of iemand gelooft. Sommige atheïsten tonen meer naastenliefde dan sommige gelovigen. De God waar ik in geloof, maakt het niet uit of iemand gelooft. Zij houdt van ons allemaal, ook van diegenen die Haar niet kennen en niet van Haar houden.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)