Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 11 reacties op deze inzending:

Naam:
Jan Borst
Datum:
3 september 2015
Wat een gekanker zeg, en als oud kankerpatiënt mag ik dat zeggen.
Naam:
J.de Groot
Datum:
28 augustus 2015
Goed hoor An.

Dat bedoelde ik juist ook in mijn vorige bewering,
een bewering is van een andere orde dan een andere vorm van schrijven.
Die uitleg staat daar ook bij weergegeven.
Kan het wel weer gaan herhalen hier maar men kan ook even zelf gaan kijken.

Bij een bewering moet je even nadenken om hem goed te lezen.
En zeker ook om hem te schrijven.
Het is juist vaak een stelling die twee kanten op kan gaan. (waar/nietwaar)
Juist die dubbele bodem maakt een bewering een bewering.
Naam:
An Terlouw
Datum:
28 augustus 2015
Als een soort van boetedoening zal ik nog even iets rechtzetten. Dat moet van mezelf en dat geldt dan meteen voor de andere reactie gevers. Ik kan de bewering niet anders lezen dan dat ik hem deed, maar geschreven vanuit een kankerpatiënt komt hij anders over......dat HAD ik kunnen weten, maar ja, narcose doet wat met je geheugen hè? Dus bij deze een soort van rectificatie, niet helemaal want zelf zou ik het zo niet schrijven, maar daarom zijn we ook uniek.
Naam:
J. de Groot
Datum:
28 augustus 2015
An, ik heb je een privé mail gezonden.
Net als vroeger. Leek me beter.
En An ik heb nergens jouw naam genoemd toch, jij reageerde zelf.
Er zijn nog zoveel meer inzendingen van anderen mensen over dit zelfde onderwerp.

En dat ik schreef: dat heb ik....

kan je aanvullen met: maar wie niet tegenwoordig, helaas ja, helaas!
Naam:
An Terlouw
Datum:
28 augustus 2015
Joke, ik heb het juist goed gelezen en als je het zelf goed leest EN tot je door laat dringen, moet je zelf begrijpen dat het best erg hard overkomt. Het woord " inzending" en " niet mijn kopje thee" zijn voor zichzelf sprekend. Dat laatste wilde ik ook wel kunnen zeggen. Maar begrijp EEN ding goed, IEDEREEN mag neerzetten wat hij/ zij wil, jij dus ook maar dan moet je ook tegen reacties kunnen. Niemand zit te wachten op kanker, maar heel veel lezers herkennen zich in mijn " inzendingen" en dan help ik er blijkbaar toch mensen mee...al zou het er maar 1 zijn...
Naam:
J.de Groot
Datum:
27 augustus 2015
@ aan hen die reageren:

Weer blijkt dat mensen/reactiegevers de bewering niet goed hebben gelezen of begrijpen.
Maar reageren alleen maar op de 'al' gegeven reacties.
Dus lees de bewering nog eens gewoon, en dan wat er daar ook echt staat.
Naam:
Christelrekko@zigo.nl
Datum:
27 augustus 2015
Kanker, Helaas heeft iedereen er een mening over en iedereen er wel iets mee te maken, iedereen verwerkt dingen op zijn of haar eigen manier, de een praat veel de ander uit zijn gevoelens graag op schrift, van alles is wat te zeggen, maar laten we vooral elkaar in onze waarde laten en laten we vooral iedereen de mogelijkheid geven om er op zijn/ haar manier mee om te gaan. En als je er geen zin in hebt lees het dan lekker niet. Maar helaas heeft onze maatschappij ermee te dealen of we nu willen of niet!
Naam:
J.de Groot
Datum:
27 augustus 2015
An, ik denk nu toch dat je geheel iets vergeet want jij moest beter weten.
Dat valt me van je tegen.

Er over schijven is gewoon ook heel persoonlijk.

En er een keer een melding van maken daar is op zich ook niets op tegen.
Ook zijn er mensen die het met een "soort" van spot/zelfspot benaderen.
(Zie Daan de Ligt: Kanker voor Dummies.)

Ik weet heus wel dat het een moeilijk onderwerp is wat ik hier schrijf, maar om steeds weer de hele medische voortgang uitgebreid te lezen (hoe triest dat ook voor de persoon is)
is niet mijn kopje thee zal ik maar zeggen.
Dat zie ik persoonlijk gewoon meer als een onderwerp voor in de privé-sfeer.
Mag dat ook?

Ik zal deze link er nog even bijplakken An,
Weet je nog?

www.gedichten.nl/nedermap/hartenkreten/hartenkreet/179628.html?zoekresultaat=ja



Ps. ik had deze reactie ook zeer zeker wel verwacht.

Groet Joke.
Naam:
An Terlouw
Datum:
27 augustus 2015
Joke, ik heb kanker en Joke, IK hoor er nog steeds bij enne Joke, IK schrijf er over of je dat nou lezen wilt of niet want weet je Joke, IK heb er niet om gevraagd, net als al die andere kankerpatiënten met mij! PRIJS je gelukkig dat je er niets van meekrijgt. Je laatste opmerking is erg cynisch maar ik neem het maar met zout, want, al lezend kun je erom lachen ook!
Naam:
J. de Groot
Datum:
25 augustus 2015
Klopt Jacob: je hoort niet anders!
Ik heb kanker
Hij heeft kanker
Zij heeft kanker
Die en die hebben kanker enz. enz.

Soms wil ik het niet meer horen en of lezen.
hoe triest het ook is, we worden er bijna mee -doodgegooid-.
Naam:
Jacob van Schaijk
Datum:
25 augustus 2015
Je zou haast zeggen: zonder kanker hoor je er niet echt bij

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)