Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Yvo Gijsbers
Datum:
27 oktober 2022
Religie en rede beginnen beide met re-. Daar houdt het op.
Naam:
marcus neuborg
Datum:
21 november 2015
Helemaal mee eens joanan
mooi gesproken
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
20 november 2015
God maakt de fouten niet, maar zijn vrijgelaten schepping kiest voor foutieve oplossingen. Het woord 'God' is miljarden keren misbruikt, net zolang totdat het betekenisloos is geworden. Een kind is meer God, dan dat God een kind is. Wij mensen zijn goden, maar velen handelen daar niet naar, omdat ze nog lang niet tot dat inzicht zijn gekomen. Ze zijn onbewust liever een speelbal van het Kwade. Dat schijnt in het heden meer op te leveren, denken ze. Ik durf uit groot respect het woord 'God' nog nauwelijks uit te spreken, omdat het Haar Heiligheid aantast. In oud-Joodse religiekringen was het zelfs verboden om de Naam van Jahweh uit te spreken, omdat je even waardig als Jahweh moest zijn om dat te mogen uitspreken. Dát onderstreep ik van harte, te meer als ik denk aan al die extremistische moslim-moordenaars, die om de haverklap 'Alah akbar!' krijsen, terwijl hun spirituele leven nog geeneens een aanvang heeft genomen!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)