Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

De Nederlandse regering zou er verstandig aan doen het leren van de de Chinese taal als een serieuze optie op de middelbare scholen in te voeren.
In de wereldeconomie staat China nu met een aandeel van ruim 16% op de eerste plaats en de voorsprong op de VS en andere landen zal alleen maar toenemen.

Schrijver: M. Feith, 28 november 2015


Geplaatst in de categorie: taal

3.3 met 9 stemmen 274



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
1 december 2015
Het Chinees bestaat niet, want in China worden heel veel talen gesproken. Waarschijnijk zul je het Mandarijn bedoelen, want dat is de taal die door de Chinese overheid wordt gebruikt.
Voor zover mij bekend is het op een aantal middelbare scholen in Nederland al mogelijk om Chinees te leren, al kan het natuurlijk geen kwaad als dat aantal wordt uitgebreid.
Ik ben het trouwens met Joanan eens dat je ook in het Engels uitstekend zaken kunt doen met Chinezen.
Voor een overzicht van de belangrijkste wereldtalen vewijs ik graag naar deze webpagina:
www.alsintl.com/blog/most-common-languages
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
29 november 2015
Volgens mij kunnen we in het Engels ook uitstekend zaken doen met de Chinezen en lijkt het mij niet raadzaam om de scholieren naast al die toch al onzinnige vakken ook nog met zo'n extreem moeilijke abracadabra-taal op te zadelen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)