Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Ik wil niet beweren dat iedereen maar in de wilders weg anderen mag beledigen of discrimineren of pesten, MAARRRR..
waarom zou iemand niet mogen zeggen dat ie minder Marokkanen in Nederland wil? Waarom worden Marokkanen niet volwaardige Nederlanders als ze hier wonen? Dan hoeven ze zich niet beledigd te voelen, omdat deze uitspraak dan niet voor hen geldt.
Heeft een land niet het recht om van z'n inwoners te verlangen dat ze zich inspannen in naam, in woord en daad, in sentiment en solidariteit om zich in hun (nieuwe) land voor het welzijn en de progressie van het collectief, waar ze zelf deel van uitmaken, in te zetten? Hoe kan innerlijke verdeeldheid tot bloei en ontplooiing leiden?

Schrijver: Ton Hettema, 19 maart 2016


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.3 met 6 stemmen 362



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Evert de Boer
Datum:
20 maart 2016
Email:
e.de_boerplanet.nl
Beste Ton,
Je toont moed om deze kluwen van problemen aan de orde te stellen.
Het probleem kon zich in Nederland ontwikkelen, omdat aan de nieuwe Nederlanders geen eisen werden gesteld. Discriminatie werd dat genoemd.
Behoud van eigen identiteit stond voorop.
Hoe moet je in deze samenleving de weg vinden en begrijpen, als die niet gewezen wordt?
Een uitkering geven was gemakkelijker, dan ben je er mooi vanaf.
Alle gevolgen kennen we inmiddels.
Maar mijn kennis, een hardwerkende Marokkaanse middenstander zei mij eens;" Ik schaam mij soms zo diep voor mijn landgenoten."
Als men zelf dit ook inziet, is er een wereld gewonnen. Heen en terug is de weg het langst, maar het loont, voor iedereen, de moeite.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)