Inloggen
voeg je column toe

Columns

Niet vergeten hé! Het is weer Zomertijd!

Het is nu ZOMERTIJD! Hebt u uw klok al een uur vooruit gezet? Ik gisteravond al. Kwestie van een vooruitziende blik, om bij de tijd te blijven, zeg maar. Ondanks dat werd ik vannacht wakker gezongen door Clouseau: “Daar gaat ze!”, jammerde Koen Wouters vertwijfeld in mijn oren! Ik keek op het tijdsscherm van mijn wekkerradio en wat zag ik? De cijfers stonden driftig rood te knipperen! De tijd gaf aan dat het vijf over halféén was! Blijkbaar was er vannacht even een stroomstoring in Breskens geweest! Mijn reiswekker, die ik gelijktijdig veranderd had naar de Zomertijd, gaf namelijk braaf aan dat het ondertussen al 03.30u was! Kijk, dat is nu het verschil in technologie. Het maakt soms een wereld van verschil uit. De wekkerradio wordt gevoed met stroom. De reiswekker krijgt af en toe batterijen te eten. Blijkbaar zijn die betrouwbaarder dan elektriciteit! Feit is: soms luister ik op het volle uur midden in de nacht even naar Radio 2 nieuwsberichten. Dat zal ik omstreeks middernacht ook gewild hebben. Hoogstwaarschijnlijk ben ik echter in slaap gevallen eer het zover was. Daarna heeft de wekkerradio drie uren lang vruchteloos geprobeerd om mij wakker te kwelen, tot Clouseau zoetgevooisd ging zingen! Af en toe gebeuren nog wonderen. Dan word ik wakker door de zwoele stem van een mooie man, die nog goed kan zingen ook. Dat ik dát nog mag meemaken. Een mens zou van minder gaan hopen dat er af en toe stroomstoringen plaats vinden en dat het weer Zomertijd is!

Schrijver: Laurine Vandepitte, 31 maart 2014


Geplaatst in de categorie: tijd

4.0 met 3 stemmen 181



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)