Inloggen
voeg je column toe

Columns

Wat blijft er over?

Links. Rechts. Wat is er van overgebleven.? Welke kant ging het op?
Links jaren zestig: tuinbroek, Volkskrant, intellectueel, boycot, actie!
Rechts jaren zestig: Telegraaf, dombo, voetbal, strandwandeling, voor de open haard.
Zie hier de overtuigingen over wat links en rechts was.

Het links van nu heet 'elite' en bestaat nog uit: tuinbroek en Freek de Jonge. Verder nog wat quasi intellectueel gezwam over “multiculturele samenleving accepteren.”
Rechts nu: de gewone man, populisme, Wilders en nog wat gejank over teveel asielzoekers.

Je zou kunnen zeggen Links en Rechts zijn opgeheven.
Opgeteld en afgetrokken kom je dan uit op iemand als Trump..

Schrijver: van Gellekom, 3 februari 2017


Geplaatst in de categorie: algemeen

2.8 met 5 stemmen 99



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
van Gellekom
Datum:
4 februari 2017
Ik ben in spannende afwachting hoe heer Klaver de kiezer gaat overtuigen.Maar eerlijk gezegd, heb ik dat met elke lijsttrekker; ik verwacht veel en altijd valt het tegen. Maar wie weet...
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
3 februari 2017
Trump? Je bedoelt die multimiljonair in het kwadraat die nog rechtser is dan alle rechtse partijen in Europa bij elkaar? Na alle rekensommen kom ik in geen velden of wegen iemand als Trump tegen. Wel iemand die de linkse tuinbroek heeft uitgetrokken en het contact met de gewone man weer zoekt. Klaver is de naam. Let maar even goed op wat die man de komende weken voor elkaar gaat krijgen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)