Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Afscheidschop?

Psychologen spreken over het recensy-effect.
Wat je van iemand het laatst gezien hebt bepaalt voor een groot deel je beeld van die persoon.

De kopstoot van Zidane aan Mazeratti op 9 juli 2006 zal mijn beeld van Zidane blijven bepalen.
We wisten op dat moment suprème nog niet waarom hij zo boos deed: later lazen we dat de aan zijn shirt hangende Mazeratti had geroepen: ‘liever je zus dan je shirt’.
Maar dat hij boos was: overduidelijk. Oprecht boos, onredelijk boos. Hij vergat 70.000 toeschouwers, hij vergat 200.000.000 thuiskijkers, hij vergat zijn voorbeeldfunctie, hij vergat de wereldbeker: BOING…

Zal de rotschop van Van Hooijdonk aan Emanuelson op 22 oktober 2006 mijn beeld van Pierre blijvend bepalen? Afhankelijk van wat Emanuelson hem in het gedrang van het strafschopgebied zal hebben toegevoegd? ('liever de Griekse spits dan jou’?).

Ook Pierre vergat heel veel.
Laat dit het laatste beeld zijn van hem.
Laten we zijn carrière niet door laten sukkelen met 2 wedstrijden schorsing (EN één voorwaardelijk). En met nog een aantal half mislukte vrije trappen als invalkracht.

Pierre die wegloopt zonder om te kijken: Feyenoord reddeloos achterlatend. Zo was het.
Een afscheidschop, die raak was.

Schrijver: Dagschrijver, 24 oktober 2006


Geplaatst in de categorie: sport

3.2 met 9 stemmen 789



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Frank F. van Keeren
Datum:
20 september 2007
Email:
Frankfvankeerenhotmail.com
Ik zal me hem altijd herinneren als de speler die bijna persoonlijk Feyenoord een Europacup bezorgde.
Van Zidane overheersen trouwens toch ook vooral de mooie momenten.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)