Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Zo luiden de cijfers, dame en heren fractieleiders.

Eén van de sites die ik regelmatig bezoek is http://www.worldometers.info.

Op deze site staat een groot aantal getallen, waarvan de meeste met een ongelofelijke snelheid veranderen.
Het aantal wereldbewoners staat nu, terwijl ik mijn zondagse column zaterdagavond om 22.00 uur intik, op 6.602.644.525: surf naar deze site en je zult er verbaasd van staan hoeveel medebewoners we in de tussentijd al weer kunnen verwelkomen.

Alleen het getal van landen op deze wereldbol zie ik stabiel op 192 staan: ook fascinerend.

Vandaag is het aantal doden door de honger opgelopen tot 26.161.
Het zou mij goed doen als het politieke debat de komende weken (en de komende jaren) zou gaan over mondiale spreiding van inkomen om deze ellende in de kiem te smoren.

Het bedrag dat de Amerikanen besteden aan diëten is het snelst veranderende getal op de site: 28.685.465.468 dollar is daar dit jaar aan besteed.

Discussies bij de verkiezingstrijd tussen fractieleiders in Nederland, waarbij de inzet het getal achter de komma betreft, vind ik niet interessant.
Noch minder interessant vind ik de x-factor van Balkenende en Bos, ook al wordt die bepaald door Henkjan Smit, goeroe van de amusementsindustrie.

De x-factor van de 28.222 doden door honger (vandaag!) is 0,0: dat is zo.
Maar is het toch niet de plicht van christenen, socialisten, liberalen, groen linksen en eigenheimers te zorgen dat - te beginnen in Nederland en door te gaan in Europa en te eindigen in de Verenigde Naties - dit probleem binnen afzienbare tijd wordt opgelost?!


Zie ook: http://www.worldometers.info

Schrijver: Dagschrijver, 5 november 2006


Geplaatst in de categorie: politiek

4.0 met 18 stemmen 944



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)