Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Wat bekt het best?

In deze tijd van de campagne van de oppervlakkigheid (een succes voor het gelikte team rond Prof. Balkenende) kom ik met een lijstje van kabinetten.
Uitgangspunt zijn de Kandidatenlijsten voor de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal op woensdag 22 november 2006.
Ik tel 19 lijsten te beginnen met het CDA onder Balkenende en eindigende met lijst 19 ABC onder Ad Bos.

Een aantal (on)mogelijke kabinetten heb ik op een rijtje gezet.

Midden: Balkenende (CDA) – Bos (PvdA)
Midden: Bos (PvdA) – Balkenende (CDA)

Rood: Bos (PvdA) – Marijnissen (SP) – Halsema (GL)

Gematigd Rechts: Balkenende (CDA) - Rutte (VVD)
Flink Rechts: Balkenende (CDA) – Verdonk (VVD) – Wilders (PvdV)
Rechtsbuiten: Verhagen (CDA) - Verdonk (VVD) – Ridder van Rappard (F) – Den Hollander (1NL) –Sonnenschein (PvdV) – Just de la Paisières (PVN)

Christelijk: Balkenende (CDA) – Rouvoet (CU) - Van der Vlies (SGP)
Christelijk Rechts: Balkenende (CDA) - Rouvoet (CU) - Bisschop (SGP) – Pastors (1NL)

Cultureel Conservatief: Balkenende (CDA) - Marijnissen (SP)

Kleurrijk: Van Geel (CDA) – De Bruijn (VVD) – De Wit (SP) – De Bruin (GL) – De Wit (NT) – Blaauw (1NL) – De Bruin (VSP)

Onderonsje: Bos (CDA) - Bos (PvdA) – Bos (D66) – Bos (ABC)

Kabinet voor de Dieren: De Haan (CDA) – Kuiken (PvdA) – Mouton (VVD) – Van Leeuwen (SP) – Duijvendak (GL) – Van der Ham (D66) – Van Meeuwen (SGP) – Schaap (TN) – Ouwehand (PvdD) – Boer (1NL) – Van Leeuwen (PVN) – De Wolf (VSP)

Fun: Wijn (CDA) – Teeven (VVD) – Van Gijlswijk (SP) – Vrijenhoek (F) – Xaviera Ringeling (GL) – Den Boef (SGP) – Cliteur (PvdD) – Wilders (PvdV) – Nawijn (PVN) - Zeldenrust (LDP) – Pot (VSP)

Pragmatisch : Pechtold (D66)

Mijn voorkeur gaat uit naar een Literair Kabinet van CDA-PvdA-SP–GL, waarbij BINT van Bordewijk mijn inspirator is:

Algemene Zaken: Balkenende (CDA)
Binnenlandse Zaken: Spies (CDA)
Buitenlandse Zaken : Hamer (PvdA)
Defensie: Tang (PvdA)
Economische Zaken: Kant (SP)
Financiën: Sterk (CDA)
Integratie: Abel (SP)
Justitie: Korvinus (GL)
Landbouw: Pieper (CDA)
Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: Ekkel (CDA)
Sociale Zaken: Verbeet (PvdA)
Verkeer en Waterstaat: Sprokkereef (PvdA)
Volksgezondheid: Sap (GL)
VROM: Poppe (SP)

Ik realiseer mij dat dit kabinet er voor Pasen & Pinksteren 2007 nog niet zal zijn…

Schrijver: Dagschrijver, 19 november 2006


Geplaatst in de categorie: politiek

4.2 met 11 stemmen 717



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)