Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

X-factor 4.

Sinds enige maanden siert op zaterdagavond het programma X-factor de beeldbuis.
Het is een soort Idols-programma maar dan voor alle leeftijden.
Omdat een sexy-uitstraling ook met leeftijd te maken heeft - wie ziet niet liever een strak gespannen perzikhuidje van een jongedame dan de gerimpelde appelhuid van een bejaard omaatje – zijn de overgebleven deelnemers langzamerhand op één na op een leeftijd dat ze ook aan Idols hadden kunnen deelnemen.

Een sterk punt van deze programma’s is dat de kijker zich kan opwinden: bij voorbeeld of het wel gepast is dat de omroep wanprestaties van minkukelige deelnemers uitgebreid uitzendt. En boosheid bindt.

Bij de overgebleven ouderen horen ook de juryleden: Marianne Wijnkoop, Henkjan Smits en Henk Temming.
Zij moeten ook de x-factor van de deelnemers bepalen en in laatste instantie zelfs de beslissing nemen wie definitief van het podium verdwijnt.

In de Idols-uitzending van vorig jaar heeft Smits nogal onheuse dingen gezegd over een kandidate die zwanger bleek te zijn (overigens van haar eigen vriend, die zij al ruim enkele maanden kende: dus geen bevlieging, zeg maar).

Zijn pijlen richt hij nu op zijn medejurylid Temming, die hem om onduidelijke redenen irriteert.

Mogelijk is het een opzetje van de programmaleiding om kijkers te trekken die de verbale strijd die Smits voordurend aangaat boeiend vinden.

Voor een relatieve buitenstaander is het een reden om snel af te haken omdat onduidelijk is waar de strijd tussen deze kemphanen om gaat.
Over hun eigen x-factor kan het niet gaan: alle drie de juryleden scoren bij mij niet hoger dan een 4!

#*#

Schrijver: Dagschrijver, 31 januari 2007


Geplaatst in de categorie: muziek

2.9 met 8 stemmen 1.564



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)