Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Naakt en klein

Een voor mannen ongewoon kwaaltje dat zich schuil houdt tussen geest en lichaam, dreef mij in de armen van dokter M. Deze prof zou mij vertellen of de machine dan wel het hoofd van slag was. Gek genoeg hoopte ik dat het lichaam de schuld zou krijgen, daarin ben ik vermoedelijk wel weer een doorsnee man.

Ik had professor M. gegoogled. Zijn foto stelde gerust: leeftijdloos en wetenschappelijk dof. Dit zou een zakelijke diagnose worden.

Gezeten in de wachtkamer haalde de prof een medewachtende op. Kort daarna hoorde ik mijn naam. Ik keek op. Iets klopte niet. Geen bas, maar een vrouwenstem. Haar verschijning paste de stem. Om haar heen hing de mysterieuze doktersglamour van E.R. en Greys Anatomy. Was ik zelf niet de patiënt geweest dan had ik mij als kijker de nodige fantasieën gemaakt over deze schoonheid. Nu was er alleen het stemmetje dat fluisterde: oh help…

Over de afwezige prof werd niet gesproken en ik durfde er ook niet naar te vragen. Ze leidde me een kamer binnen, nam plaats achter haar bureau en stak van wal. In tien minuten tijd werd ik verbaal onderzocht tot in de intiemste details. Details die mijn beste vrienden zelfs na vele glazen bier niet uit mij zouden krijgen. Ik probeerde haar staalblauwe blik te ontwijken, maar kon het niet nalaten te bedenken wat er zou gebeuren als ze haar bril af zou zetten en haar haar los zou schudden. Te veel films…

Toen was het tijd voor de ultieme doktersfrase: ‘kleedt u zich maar uit.’ En daar lag ik, naakt en klein terwijl zij routineus een latex handschoen omschoof. Twee minuten later verdween de handschoen in de prullenbak. Ik hoefde me nergens zorgen over te maken. Een boodschap die maar nauwelijks doordrong. Ik zag dat ik mijn sokken had aangehouden…

Schrijver: Harry van Dooren, 5 april 2008


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.3 met 12 stemmen 755



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
geert kruideren
Datum:
6 april 2008
Email:
geert.kruiderendigitaaltafel.nl
Dat is nog erger dan als held op sokken in je hemd staan.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)