Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

De Goddelijke voorzienigheid.

De wetenschap zal zich blijven toeleggen op die zaken welke wij nog niet weten of niet zeker weten.
De hypothese van een bewering, van een veronderstelling zal worden onderzocht met behulp van spelregels die wetenschappers zelf hebben opgesteld.

Spelregels die verbonden zijn aan de illusoire werkelijkheid van de driedimensionale ruimte. Een illusoire werkelijkheid omdat deze is gestoeld op de opvatting dat oorzaak en gevolg besloten ligt in de materiële wereld.

Er zijn sterke twijfels omtrent bovengenoemde opvatting.
Eén van de valkuilen bij het huidige wetenschappelijke onderzoek is het bewustzijn van de onderzoeker en het bewustzijn van het onderzochte.
Los van het feit of het onderzochte een levend wezen is of niet.
Het bewustzijn is het belangrijkste mechanisme dat de uitkomsten bepaalt.
Dat is ook de belangrijkste verklaring voor het feit dat eenzelfde soort van studie verschillende uitkomsten kan hebben.
We maken dan een subjectieve keuze fout door in het geval van verschil in uitkomsten te twijfelen en bij gelijke uitkomsten deze als bewijzend aan te nemen.
Ook de waarde van een medische behandeling blijft moeilijk te onderzoeken als we niet exact weten welke kwaliteiten de mensen bezitten die in de groep van behandeling of in de controlegroep zitten.
Een groep mensen verschilt sterk van elkaar ook al is hun leeftijd, geslacht, bloeddruk e.d. vergelijkbaar.
Het bewustzijn van een 74 jr. man die een hartinfarct heeft doorgemaakt, hoge bloeddruk heeft en ook nog suikerziekte kan toch heel anders zijn dan een andere 74 jr. man met vrijwel dezelfde medische voorgeschiedenis.
En toch worden deze 2 mensen wetenschappelijk als gelijkwaardig beschouwd.

Behalve bewustzijn spelen genetische en morfogenetische factoren een belangrijke rol.
Binnenkort zullen bestaande patiëntengegevens worden uitgebreid met een genetische print van elke studiepatiënt.

Maar hoe zit dat met bewustzijn? Kunnen we dit bewustzijn ook in kaart brengen? Misschien,maar we zullen eerst moeten onderzoeken hoe groot het effect is en welke bewustzijneffecten belangrijk zijn bij welke studies.

Pas dan is de vooruitziendheid niet meer van een Opperwezen maar van de mens zelf en is de wetenschap rijp voor de meerdimensionale werkelijkheid.


Zie ook: http://www.spirituelefilosofie.blogspot.com

Schrijver: J.J.v.Verre, 4 mei 2008


Geplaatst in de categorie: wetenschap

3.2 met 25 stemmen 2.336



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)