Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Zusterlijke zekerheid

Na het EK-voetbal stap ik massaal over naar Wimbledon.

Hoewel ik tijd te kort kom om alle wedstrijden in extenso te zien probeer ik ’s avonds in de herhalingen en samenvattingen een balletje mee te pakken.

Mijn eerste teleurstellingen vinden in de eerste ronden plaats als de Nederlanders hun verliezen pakken.
Ik geniet er al van als dat eervol gebeurt zoals met Robin Haase. Lag er in de eerste ronde uit maar: eervol!

Michaela Krajicek volgde snel. Volgend jaar veel beter?

Ik kies dan wanhopig een nieuwe favoriet, want ik vind helemaal niets aan sport als ik mijn hart niet verpand heb aan een speler: vaak de underdog maar niet altijd: aan de Henmania heb ik nooit meegedaan hoewel die jongen in mijn ogen altijd een underdog is geweest. En ook Murray zag ik dit jaar niet zitten.

Momenteel is Nadal bij mij huizenhoog favoriet omdat zijn medefinalist Federer al heel lang de topdog is in Londen.

Vanmiddag heb ik niet naar Wimbledon gekeken hoewel ik de gelegenheid had, omdat ik ook de Tour geen half oog waardig keur nu de toekomstige winnaars Thomas Dekker en Bauke Mollema niet mogen doen.

Als de zussen Williams hun krachttennis spelen, kan ik onmogelijk een favoriet creëren: ze lijken zozeer op elkaar dat ík ze met de beste wil van mijn wereld niet uit elkaar kan houden, ze vertegenwoordigen beiden het kapitalisme (ik was fan van Anna Kournikova omdat zij het socialisme vervleselijkte), ze hebben beiden al meerdere grandslams gewonnen, ze zien er beiden uit alsof ze jarenlang getraind hebben met middelen waarvoor Rasmussen de gave van de bilocatie zou moeten hebben, ze hebben beiden dezelfde trotse ouders op de tribune zitten etc.

Ik hoop dat Nadal zondag van Federer wint (in 5 sets!): maar niets is zeker. Spannend.
Zeer zeker is dat zaterdag een zus Williams heeft gewonnen…

Schrijver: Dagschrijver, 6 juli 2008


Geplaatst in de categorie: sport

3.7 met 6 stemmen 426



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)