Out of touch
Mensen met een harddiskrecorder kijken ongeveer negen procent van hun programma’s vanaf hun recorder, las ik. Een heel aardig marktaandeel vond de meneer die het onderzoek had gedaan. Gemiddeld kijkt 0,7 procent ‘uitgesteld’, dus dan is negen procent inderdaad niet slecht.
Sinds wij een harddiskrecorder hebben kijk ik zelf zo ongeveer 100 procent uitgesteld. Echt gemiddeld kijkgedrag vertoon ik dus niet. Het gevolg is ook dat ik nauwelijks meer reclame zie. Heerlijk vind ik dat. Het scheelt een hoop tijd en ergernis.
Oké, je kunt op het werk niet altijd meepraten over ‘leuke’ reclames. Met al die verschillende tv-zenders is reclame zo ongeveer het enige wat we nog gezamenlijk hebben en dan wordt het opeens een gespreksonderwerp.
Iets anders is dat je sommige merken niet echt meekrijgt. Ik ben toch al nooit iemand die daar erg op let. En dan heb je opeens het Ortel Zomercarnavel, het LG Amsterdam Tournament en de Jupiler League. En ik weet best dat dat niet allemaal nieuwe merken zijn, ik begrijp dat Jupiler zelfs al behoorlijk oud is. Maar toch: in eerste instantie geen idee. Inmiddels heb ik wel begrepen dat het bier is, zelfs ik ontkom daar niet aan.
Ik weet eigenlijk niet of ik nou vreselijk de draad dreig kwijt te raken of dat ik het wel best vind. Ga ik straks geweldige nieuwe vindingen missen of valt dat wel mee? We zullen zien, want één ding weet ik wel: ik ga echt geen reclames meer kijken.
Geplaatst in de categorie: tijd