Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Merci

Geert Wilders had het bij de algemene politieke beschouwingen afgelopen week nog over de links-elitaire VPRO-grachtengordelmentaliteit van Tweede Kamerleden. Driedubbele woordwaarde bij Scrabble. De landverraders die Nederland in de uitverkoop doen. Die samen met ministers die knettergek geworden zijn en moslims uit alle windstreken verantwoordelijk zijn voor de verloedering van Nederland. Volgens hem.

Maar hij is zelf ook elitair. Ik was vandaag nog in de Kamer. Toen ik even in de plenaire zaal was wezen kijken en ik naar de wc moest, kwam ik bij terugkomst uit de toiletruimte Geert tegen: hij moest kennelijk ook plassen of poepen. Zo nodig dat hij in ferme wandelpas mijn richting op kwam lopen.

Fatsoenlijk als ik ben, hield ik de deur voor Geert open. Hij begroette me gelaten en sprak het volgende woord: merci.

Ik viel bijna om, ik dacht: wel heb ik jou daar. Jij beticht anderen van elitair gedoe, maar zelf spreek je de taal van de elite, namelijk het Frans.
Ik wilde bijna naar de vlakbij gelegen Ella Vogelaarwijk rennen, om een spoed-inburgeringcursus te regelen.

Schrijver: Jaap 'nuanceman' van der Heijden
Inzender: Frank Fabian van Keeren, 22 september 2008


Geplaatst in de categorie: politiek

3.5 met 4 stemmen 345



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Ruurd van der Weij
Datum:
5 oktober 2008
Niks elitair. Ongemanieerd. Volgens de etikette zeg je niks als een ander de deur voor je open houdt!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)