Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Ons Maxime

Minister Verhagen heeft een stalker. En ik zal het maar bekennen: die stalker, dat ben ik.
Ze weten me te vinden. Zoals ik hem ook weet te vinden, hahaha.
Toch heeft ons Maxime er zelf om gevraagd als je het mij vraagt.
Op de speciale website www.hierisministerverhagen.nl kunnen liefhebbers hem op de voet volgen - letterlijk. Pure provocatie!

Zo, eens even kijken waar hij nu weer uithangt. Ik denk de hele dag aan niets en niemand anders meer.
"Vroeg terug in Den Haag", twittert de minister op maandag 13 oktober 2008 om 18.34 uur. Het is maar dat we het weten.
Wel oud nieuws voor de ware liefhebbers, die namelijk om 07.54 uur al konden lezen dat hij op weg was naar een vergadering met 26 EU-collega's in Luxemburg.

Ons Maxime wordt geleefd. Dat krijg je met zo'n baan, maar het lijkt alsof hij dat 'iedereen' nog even goed wil inpeperen.
"En weer in de files van Istanbul op weg naar het vliegveld. Zal wel landen op Schiphol worden", klaagt hij vrijdag om 20.57 uur.
De minister vindt dat 'jammer'. Ineens niet meer diplomatiek: "Dat betekent weer een uur later thuis."

Ik heb met ons Maxime te doen. Wie hem dag en nacht op de huid zit, ziet dat hij het niet makkelijk heeft.
Altijd maar reizen en vergaderen. Nooit eens bij het gezin, dat toch de hoeksteen van de samenleving is.
Diep in zijn hart vindt hij het een hondenbaan. Zullen we gemakshalve maar even buiten beschouwing laten dat je zelf zonodig moest, Maxime?

Schrijver: Quirijn Metz, 14 oktober 2008


Geplaatst in de categorie: internet

4.0 met 5 stemmen 1.214



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)