Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Disproportioneel op zijn minst.

Het heeft er alle schijn van dat Israel gebruik maakt van het machtsvacuüm in Amerika.

Verwacht moet worden dat het Witte Huis onder Barack Obama het ongenuanceerde beleid van de Israëlische regering geen carte blanche zal geven.

De gewelddadige reacties met de modernste apparatuur van Israel op de Palestijnse beschietingen vanuit Gaza met verouderd wapentuig zijn disproportioneel.
Ze worden geleid door een premier zonder moreel en politiek gezag.

Van oudsher heeft Israel vrienden in Nederland: mensen die het Joodse volk dat onmenselijk zwaar onder discriminatie heeft geleden van ganser harte proberen te steunen.

Dat laat onverlet dat je je eerlijk moet afvragen welke volkeren in het land van Palestina en Israël op welke rechtsgrond en op welke machtsbasis op welke grond mogen leven.

En of de huidige machthebber zich zo mag gedragen dat haar disproportionele acties moord op kwetsbare bevolkingsgroepen betekenen.

Mijn wens voor 2009: dat er een begin wordt gemaakt met co-existentie tussen de Palestijnse en Joodse volkeren.
Moge Allah en Jahweh en vooral Barack Obama hun bijstaan…

Schrijver: Dagschrijver, 1 januari 2009


Geplaatst in de categorie: moraal

3.2 met 8 stemmen 640



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)