Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Bijna agressief

Een 12-jarig meisje kon ondanks haar handicap voor het eerst bijna op vakantie.
Dankzij de rolstoelbus die bijna werd aangeschaft van het geld dat mensen bijna hadden gegeven.
Bijna hadden gegeven.
Hoe behulpzaam we ook willen zijn, we geven vaak bijna.
Maar bijna geven is hetzelfde als helemaal niets geven.
Geef niet bijna.
Geef.

Je kunt de radio bijna niet meer aanzetten of daar is die commercial weer. Ik heb dat spotje alleen afgelopen week al bijna honderd keer voorbij horen komen. Dankzij bijna alle radiostations die het ons er bijna ieder uur inwrijven dat we bijna alles fout doen wat we fout kunnen doen. We schieten bijna raak, oftewel: helemaal mis.

Ik word bijna agressief van die commercial. Dat komt alleen al door het feit dat het reclamebureau, dat ik bijna bij naam had willen noemen, spreekt van een 'unieke' reclamecampagne. De actie is een initiatief van zowel de publieke als commerciële stations. Maar uniek? Kom op, zeg. Of alles en iedereen is uniek, of niets en niemand.

Nee, dan de commercial. Die noemt het bureau waar ik nu bijna reclame voor maak (als ze maar over je spreken!) 'indringend'. Laat me niet lachen. Bedoeld wordt neem ik aan opdringerig. Gij zult geven, is de boodschap. En wel onmiddellijk. Ik moet me ongelofelijk beheersen als die stem mij straks weer gaat commanderen. Bijna agressief worden is gelukkig hetzelfde als helemaal niet agressief worden.


Zie ook: http://www.geefnu.nl/radio.html

Schrijver: Quirijn Metz, 27 januari 2009


Geplaatst in de categorie: geweld

3.3 met 6 stemmen 446



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
27 januari 2009
Email:
ag.schulztiscali.nl
Ik had bijna mijn brede instemmende glimlach kunnen verbergen - ben het er helemaal mee eens.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)