Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Lijsttrekkersdebat

“Bent u voor meer of voor minder bemoeienis vanuit Brussel?”
“Wat wij willen, is een ander Europa.”
“En dat gaat u in uw eentje bewerkstelligen?”
“Hoho, niet door elkaar.”
“Misschien mag ik even uitpraten. Wat wij willen, is een ander Europa.”
“De vraag was of u voor meer of minder bemoeienis vanuit Brussel bent.”
“Waar het ons om gaat, en misschien is het goed om dat hier vanavond eens onder de aandacht te brengen, is dat we de afgelopen jaren hebben gezien dat, en dat heeft iedereen kunnen volgen, de Europese samenwerking op een aantal vlakken...”
“Maak uw punt.”
“...jaja, op een aantal vlakken, niet functioneert zoals het zou moeten en op een aantal vlakken wel functioneert.”
“Kunt u dat iets concreter maken?”
“Daar is uw partij zelf bij geweest, dus ik snap niet hoe u zoiets kunt zeggen.”
“Niet door elkaar!”
“En wij vinden dus dat je daar heel zorgvuldig naar zult moeten kijken: wat gaat er wel goed, wat gaat er niet goed? Mag ik nou eens een heel concreet voorbeeld noemen?”
“Nee, dat mag u niet. Ik wilde even naar Turkije.”
“Neem nou de aanbestedingen...”
“Wat ik een beetje mis in de discussie, zijn de zegeningen van Europa. Het gaat alleen maar over de......”
“Onzin, dat heeft u mij niet horen zeggen.”
“Meneer Van Baalen?”
“Ja, het standpunt van de VVD is altijd heel duidelijk geweest en dat is nog steeds heel duidelijk...”
“O ja? Als er een partij is geweest die juist niet helder is, dan is het wel de uwe meneer Van Baalen.”
“Niet door elkaar.”
“Dat kunt u nu wel zeggen, maar uw partij is helemaal tegen Europa. Ga dan niet in het parlement zitten.”
“Wat wij willen, is...”
“Misschien mag ik ook even iets zeggen?”
“We zouden het over Turkije hebben, dacht ik.”
“Daar kom ik op.”
“Met alle respect, maar...”
“Ik hoor niemand over...”
“Dames en heren, de tijd is om. We gaan naar de zapservice.”

Schrijver: Quirijn Metz, 12 mei 2009


Geplaatst in de categorie: politiek

4.9 met 7 stemmen 303



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Ferdi
Datum:
14 mei 2009
Email:
ferdi_87hotmail.com
Jammer, dat politiek zo moet zijn...veel woorden en niks zegend...Altijd maar de krampachtige houding, verdedigend, aanvallend. Mensen, heb een visie en deel die visie, luister en kijk wat het met je doet. Dialogen krijgen zoveel meer betekenis/ waarde voor een ieder als je naar elkaar luistert. Een visie is een kijk op een situatie/ vraagstuk of management...iedereen neemt anders waar en dat is goed. De wereld is excelerend als je voor andere dingen openstaat. Laat je inspiriren i.p.v. over niks debateren.

Mooi opgemerkt, Quirijn.
Naam:
Frank
Datum:
13 mei 2009
Email:
Frankdwars.org
Geniaal.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)