Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

VVD

Atzo Nicolaï wil een wet maken, dat haatzaaien mag. Waarom? Om te voorkomen dat Wilders een boete moet betalen of in het gevang raakt? Of om kiezers te winnen.
Dat laatste is dom. Hij probeert daarmee namelijk rechtser te zijn dan Wilders en dat gaat natuurlijk niet lukken. Je kunt wel proberen bijna net zo’n klootzak te zijn als Wilders, maar mensen die van dat soort klootzakken houden, kiezen toch voor de echte klootzaak. De VVD blijft namaak.

Het is een eenvoudige economische regel. Als een fabriek jasjes maakt die erg populair zijn, kun je proberen die na te maken. Als ze goedkoper zijn, of beter leverbaar, kun je vervolgens toch een marktaandeel krijgen. Mensen accepteren voor een lager bedrag best een jasje dat erg lijkt op het populaire jasje. Maar de VVD kan de PVV niet uit de markt prijzen. Als je gaat stemmen, kun je altijd net zo makkelijk op de VVD als op de PVV stemmen. Je hoeft niet met namaak genoegen te nemen. PVV stemmen kost niets extra’s.

Daarom kan de VVD het voorstel wel laten varen.

Laat de PVV het zelf maar indienen.

Schrijver: Jan R. Lunsing, 14 mei 2009


Geplaatst in de categorie: politiek

0.1 met 7 stemmen 297



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)