Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Tax

Ìk dacht een aardig scènetje te schrijven waarin de 2e kamer fractie van de PVV zich beraadt op hun reactie op troonrede en miljoenennota.
Inmiddels bekend door dat vreselijke woord.
Beurtelings kwamen Fleur, Dion en Hero dan met wanstaltige oneliners, die stuk voor stuk door hoofdman Geert als te soft zouden worden afgekeurd.
Telkens iets nóg ergers, totdat Wilders zelf met de genadeloze - en volstrekt uitzinnige - afmaker zou komen.
Maar het werkt niet.
Satire en de PVV, het slaat dood, de werkelijkheid is erger dan de grap.
Je kan een karikatuur niet verder opschroeven als ie zichzelf al tot in het absurde heeft opgeblazen.
En het ergste is dat toen ik een paar voorbeelden probeerde, ik me direct voor kon stellen dat die binnenkort ook werkelijk door Geert en consorten geopperd zouden kunnen worden.
Dat ik ze zelfs alleen maar op ideeën zou brengen. Achteraf een vrij paranoïde gedachte die veronderstelt dat ik gelezen word, hetgeen ik betwijfel.
Maar het tekent de bizarre gijzeling die Wilders pleegt op het fatsoen en het gezond verstand,.. én op de gedachten van de columnist.

Schrijver: trawant, 17 september 2009


Geplaatst in de categorie: politiek

4.0 met 4 stemmen 163



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)