Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Kolven

'Veel moeders kolven in het kopieerhok'


AMSTERDAM - Van de werkende moeders met baby ziet veertig procent zich genoodzaakt om te kolven in een ongeschikte ruimte, zoals een kopieerhok. Dat blijkt uit onderzoek van de FNV dat maandag bekend werd gemaakt in het kader van de Wereld Borstvoeding Week. "Nu kolf ik in een vergaderzaal, bij mijn eerste kind in de archiefruimte en later in de auto omdat ik toen buiten werkte", luidt een van de reacties van kolvende moeders die de enquête invulden.

-----


Bij de directeur..


Meneer Krimp.

Mevrouw van Donselaar, zegt u 't eens.

Meneer Krimp ik wil hier kunnen kolven.

Golfen ?

Ja kólven. Ik vind het te gek dat ik als jonge moeder hier in dit bedrijf geen behoorlijke kolfplek heb.

Maar mevrouw van Donselaar er is hier niemand die golft onder werktijd dat zou me wat moois worden. Dat ik er zo af en toe een middagje tussenuit piep, maar dát is netwerken..

Meneer Krimp, ik heb recht op een rustige ruimte mét koelkast..

Met kóelkast nog wel.. u zegt 't maar hoor mevrouw van Donselaar..wit wijntje erbij..? Golfen doet u in uw vrije tijd en buiten..!

Oh dus ik kan in weer en wind buiten gaan zitten kolven..

Natuurlijk mevrouw van Donselaar u bent hier archiefmedewerkster u heeft een báán. Het is hier géén golfbaan !

Oh nee..?

Nee, denkt u zich eens in als ik u hier uw gang laat gaan.. hè dan wil straks het hele personeel..

Wat kan mij dat schelen, ik ben de enige hier die kolft , ik heb récht op een kolfbaan..

Mevrouw, ik waardeer uw passie voor de sport..Trouwens even tussendoor welke handicap heeft u?

Handicap..Nou ja.. het is soms wat lastig om bij stuwend zog, allebei de borsten tegelijk...

Borsten..? Nou nou, mevrouw die laat u laat bij het golfen toch wel eh binnen hè..?

Nee natuurlijk niet man, hoe kan ik anders kolven..?

Maar hoe golft u dan..?

Nou ja als u 't echt wilt weten.. dan doe je..

Nee mevrouw van Donselaar..laat maar ik heb 't al gezien..ga uw gang maar, ik ben even weg eh.. golfen.

Schrijver: trawant, 30 september 2009


Geplaatst in de categorie: werk

3.3 met 3 stemmen 294



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)