Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Extreme reclamevorm

Een nieuwe vorm van reclame is opgedoken. Hoewel nieuw, het is in feite de meest extreme variant van een bestaand verschijnsel. Eentje waarbij je je meteen groen en geel ergert. Dat geldt in ieder geval voor mij.

Er schijnen mensen te zijn die reclame leuk vinden. Die bladeren vrolijk in een tijdschrift en bekijken de nietszeggende reclame bladzijden met plezier. Ja, zelfs met de radio en televisie spots hebben ze geen probleem. Ik ben dan al lang afgehaakt. Een krant of tijdschrift, dat gaat nog, maar reclame op radio en televisie is te erg. Laatst zag ik een stukje van een voetbalwedstrijd op televisie. Op de achtergrond flitste van alles heen en weer. Reclame! De voetballers werden op slag gedegradeerd tot een stelletje tweederangs acteurs. Bijfiguren van de irritante digitale reclame langs het veld en dus ook op de televisie.

Op zich allemaal geen probleem. Je kunt gewoon de knop omdraaien en weg. Maar bij de meest extreme variant kan dat niet. Op internet open je een site en plop: reclame er overheen! Je kunt helemaal niets meer, moet lijdzaam afwachten tot de ellende voorbij is en je de site eindelijk kunt openen. Je weet niet hoe lang het duurt dus je blijft maar even kijken.
Onontkoombaar dus. Het was trouwens een reclame van een automerk. Ja, ik weet ook welk merk het was. Maar ik ga die auto in ieder geval niet kopen. En ik ga hier ook niet bekend maken welk automerk het is.

Schrijver: Rob Chevallier, 16 november 2009


Geplaatst in de categorie: algemeen

2.5 met 4 stemmen 260



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)