Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

volgepropt

Ze zijn de deur uit. Allebei onze kinderen.
Hoewel de deur uit ?
Onze dochter Barbara woont samen met haar vriend Martijn in Den Haag. Beide ouders wonen in Brabant.
Meestal komen ze om het weekeinde op bezoek. Gezellig weekendje Uden zeggen ze dan. "Dan kan ik van mijn dochter en schoonzoon genieten" denk ik dan. Het is in huis zo stil nu hun vader in het buitenland verblijft voor zijn werk.
"Dan kan ik van mijn zoon en schoondochter genieten" denken dan ook de ouders van Martijn.
En zo denken niet alleen de ouders. Een groot deel van hun vriendengroep woont ook in ons dorp. "Kunnen we lekker afspreken" denken de vrienden dan.
Nog voor dat ze eigenlijk in ons dorp zijn worden er afspraken gemaakt.
Vandaag zijn ze naar een boerderij van de neef van Martijn, samen met zijn ouders. Vanmiddag gaan ze naar een vriendin die onlangs op zichzelf is gaan wonen. Daar blijven ze eten en gaan direct door naar een verjaardag van een andere vriendin. "We zijn laat thuis hoor mam" werd er al gezegd. Morgenochtend vroeg gaan ze op kraamvisite bij iemand uit de vriendengroep. Morgenmiddag gaan ze bij haar broer op visite en dan daarna "ben ik aan de beurt". Dan blijf ik bij jou mam, wordt er gezegd.
En Joep dan ??? vraag ik. Joep is hun franse bull, die vandaag 6 jaar wordt.
Twee grote blauwe ogen kijken me aan. "Wil jij vandaag voor hem zorgen"????"
Die vraag hoefde ze me niet te stellen want ze weet dat het goed is.
Dan hebben we ook nog een zoon. Die woont in hetzelfde dorp als wij. Werkt, omdat zijn vriendin voor stage in Portugal zit, deze maanden extra.
Vanmorgen vroeg belde hij al op. "Ga jij nog boodschappen doen ?"vraagt hij".
Ja, ik moet nog naar de supermarkt en ik vraag of hij vanavond hier eet. "Wil je voor mij boodschappen meenemen ?"vraagt hij. Ik stuur je wel een sms, wat ik nodig heb. Het is een behoorlijk lange lijst en ik glimlach.
Anderen verklaren mij voor gek, dat ik dat doe. "Ze wonen op zichzelf", dus zorgen ze ook maar voor zichzelf".
Ik glimlach weer. Moet ik mijn deurmat met "Hotel Mama" weghalen ??
Nee, denk ik dan. Mijn buurvrouw heeft al eens gezegd: "Wat een leuke mat, die past echt bij jullie". Bovendien heb ik nu de tijd en ik kan en mag het doen.
Ik ben blij dat ze er zijn, al zijn ze er niet continue.
Ze maken tijd voor iedereen en al is het soms jammer dat ze zo volgepropt zitten, ik ben blij dat ze tijd vrijmaken voor zowel de familie- als de vriendengroep.

Schrijver: ria boogert, 1 mei 2010


Geplaatst in de categorie: familie

3.2 met 4 stemmen 136



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)