Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

10 (T)huisregels

1: Het wonen in een huis, met een dak en deuren, dat je beschermt tegen kou en regen en wind, is een groot goed.

2: Het genot van stromend water, warm en koud, het comfort van verwarming en de luxe van elektriciteit is een rijk bezit.

3: De ruimte van een tuin om je eigen huis, de mogelijkheid om direct en dagelijks in contact te zijn met de natuur, is een kans om verbinding te leggen met datgene wat je omringt.

4: Het onderhoud aan je eigen huis is een dankbetuiging aan dit bezit.

5: Het onderhoud aan je eigen tuin is een dankbetuiging aan de natuur.

6: De mogelijkheid om met familie en vrienden een maaltijd te bereiden in je eigen huis en deze samen te nuttigen, is een kostbaar moment in de tijd.

7: Op vakantie gaan naar een andere plek, terwijl je in het bezit bent van een eigen huis en tuin, wordt gerekend tot een grote luxe.

8: Thuiskomen na een vakantie in je eigen huis, is een dankbare manier van reizen.

9: Alles wat zich heeft afgespeeld in die vakantie, buiten de veiligheid van je eigen huis en tuin, relativeert je eigen situatie.

10: Het bezit van een huis, het genot van stromend water, het gemak van elektriciteit, de ruimte van een tuin, de warmte van vrienden en familie zijn de elementen in mijn leven die mij rijk en gelukkig maken. Ik heb een fijne, warme, intense vakantie gehad.

Schrijver: Pauline van Munster, 10 augustus 2010


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.0 met 3 stemmen 306



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)