Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Schuld en boete

Het is de week van de zedendelicten. Op zondag in Amsterdam hadden we de 27-jarige Robert M. die tientallen zeer jonge kindjes op crèches heeft misbruikt. De man had er lol in hiervan foto’s te maken en deze op internet te zetten en zo liep hij tegen de lamp. Rijkelijk laat want in Duitsland was hij al eerder veroordeeld. De media stonden er bol van. Burgemeester en hoofdcommissaris van politie hielden een gezamenlijke persconferentie die weer leidde tot vele nieuwsitems op radio en tv.

Dinsdag werd een vijftigjarige man opgepakt in Zuidwolde. De verdachte produceert, verspreidt en verzamelt kinderporno. Het zou gaan om 200.000 foto's en films. Hij misbruikte zijn eigen kinderen en hun vriendjes en vriendinnetjes.

Ben je daar nog beste lezer en lezeres? Of heb je al afgehaakt, beu en misselijk van deze samenvatting. Nee? Zet je dan nog even schrap.

Woensdag meldden de media namelijk dat een 37-jarige man uit Krommenie webmaster was van een internationaal kinderpornonetwerk. Daarnaast zou de verdachte vorig jaar in Brazilië een jongen van veertien seksueel misbruikt hebben. Dankzij een tip van Interpol werd de man in de kraag gevat.

Dezelfde dag kwam de burgemeester van Nijmegen met een persconferentie op de proppen. Een 19-jarige jeugdtrainer van een voetbalclub had spelers uit zijn voetbalelftal online benaderd en zich daarbij voorgedaan als meisje. Hij probeerde de jongens over te halen zich voor een webcam uit te kleden. Ook hij zou in het bezit zijn geweest van kinderporno.

Tja … daar zitten we dan met ons goede gedrag. Was het in de Nederlandse media al zo dat je niet extravagant genoeg kon zijn om in de spotlights te komen, nu is het hot om kinderen te misbruiken en pedo-ict-nerd te zijn.
Welke koek moeten we hiervan bakken? Hopelijk valt het een intelligent en onafhankelijk wezen dat macht heeft eindelijk eens op dat het in alle gevallen van deze veel te lange rij met trieste delicten gaat om mannelijke daders. Dus nogmaals what’s the heck on a man’s mind? En hoe is dit type man aan te leren om de grens tussen verbeelding en werkelijkheid te beheersen?

De samenleving zal grondig moeten nadenken over schuld en boete. Als mannen zich schuldig maken aan ernstige zedenmisdrijven tegenover kinderen dan zijn zij meer dan levensgevaarlijk. Ze zullen dan ook hun leven lang gemonitord moeten worden. En nuttig (dus niet nutteloos) beziggehouden.
Kom niet met de dooddoener dat zoiets wettelijk niet mag. Wetten en verdragen kunnen namelijk worden gewijzigd. Een goede boetedoening voor de gestraften is levenslang werken om de schade die zij hebben toegebracht zoveel mogelijk materieel te compenseren aan de slachtoffers.


Zie ook: http://www.gedichten.nl/Knottnerus

Schrijver: George Knottnerus, 17 december 2010


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.2 met 17 stemmen 356



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
17 december 2010
Email:
joke190411telfort.nl
Je legt de vinger op de zere plek:
A...Mannen
B...Technologie (ict)
C...Er bij willen horen
D...Geld...Geld
E...MACHT...MACHT...MACHT
Kinderlijk Eenvoudig!!!!!!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)