Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Hoe meer zielen, hoe meer leed

Als er geen grote rampen gebeuren, zijn we morgen met 7 miljard.
Op www.worldometers.info kan wie niks beters te doen heeft de aangroei van de wereldbevolking op de voet volgen. Elke dag komen er gemiddeld 209.000 mensen bij, vooral in de ontwikkelingslanden. Als er ergens geen mensen moeten bijkomen, is het wel in de ontwikkelingslanden, denk ik dan. Niet alleen daar zijn er te veel mensen, ook hier.
Soms, als ik in de file sta op weg naar het werk, of aan de kassa sta aan te schuiven, de zoveelste in de rij ben in de krantenwinkel, aan de koffieautomaat op het werk, aan de bankautomaat, als ik een plaatsje zoek in de trein, afgewezen word na een slopende sollicitatie, de 9e van Beethoven aanhoor terwijl ik aan de telefoon hang, als ik mij wil neervlijen op het strand, die zeldzame namiddag dat het warm genoeg is, als ik hoor hoeveel spelers er elke week meedingen naar de grote pot van de Nationale Loterij terwijl ik hoop dat ik die ene gelukkige mag worden, als ik 1,5 km van de Apple Store sta te trappelen voor alweer een nieuw hebbeding, dan voel ik dat we met te veel zijn. Tegen 2050 staat de teller op 9 miljard. Gelukkig ben ik dan te oud om met de auto te rijden, of naar de winkel te gaan, de krant te lezen, te werken, tegen dan staat er geen geld meer op mijn rekening, moet ik nergens meer zijn, ook niet met de trein, heeft solliciteren geen zin meer en heb ik op het strand niks meer te zoeken, baat de Lotto winnen niet meer, vind ik al die uitvindingen van Apple maar niks en bel ik niet meer naar overbezette klantendiensten. Ik zal het te druk hebben met uitrusten in het bejaardenhuis waar ze mij liever kwijt dan rijk zijn, want er zijn nog veel wachtenden na u, meneer.


Zie ook: http://www.worldometers.info

Schrijver: Johan De Smet, 30 oktober 2011


Geplaatst in de categorie: wereld

4.7 met 29 stemmen 309



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)