Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

R.I.P.

Ze moest het weten. Dat er een week na haar dood miljoenen CD’s verkocht worden en I will always love you opnieuw op nummer 1 staat. Met Michael Jackson was het hetzelfde liedje. Hij was nog niet dichtgenaaid of zijn schuldenput was al gevuld. André Hazes? Vertel het niet verder, maar ik heb zijn Best of gekocht.

Wat moet er van prins Friso worden, overpeins ik, nadenkend over de dood. Wat moeten we van hem kopen, als de monitor wordt uitgezet? Rood-wit-blauwe vlaggen met zijn foto erop? Dan koop ik nog liever De Honderd Beste Moppen van Toon Hermans, in pocketformaat.

Wat zal men van mij kopen, als ik kom te gaan? Ik heb geen boeken geschreven, ik kan niet zingen en ik heb geen film gemaakt. Mij wacht de anonieme eeuwigheid.

Dit gezegd zijnde, vertrek ik nu op skivakantie. Bid voor mij.

Schrijver: Johan De Smet, 26 februari 2012


Geplaatst in de categorie: afscheid

4.3 met 22 stemmen 295



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
26 februari 2012
Email:
moi636yahoo.com
Iedereen krijgt zijn/haar kwartiertje roem, die van jou krijg je hier :) fijne vakantie!
Naam:
J.de Groot
Datum:
26 februari 2012
Email:
joke190411telfort.nl
Ja wat rest je, een kroon op het werk?
Maar wat geeft een kroon voor zekerheid in geval van....niets.
Fijne vakantie!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)