Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Vrienden

Ik haat vrienden. Zeker zogenaamde goede vrienden. Ik vertrouw ze niet. Ze zeggen wel dat ze het beste met u voor hebben en dat ze er altijd zullen zijn als er iets is. Dat ze maar een telefoontje verwijderd zijn en dat je hen dag en nacht mag bellen. Ik moet ervan kotsen. Er zijn te veel verplichtingen aan vrienden. Je moet er mee gaan eten, tennissen, naar de film, op café, naar een vernissage, een receptie of een begrafenis van een andere goede vriend.

Je moet er ook naar luisteren. Want het is naar u dat ze komen met hun problemen. Omdat een goede vriend goed kan luisteren en altijd goede raad geeft. En een goede vriend kan zwijgen. Maar als je een week niks laten horen hebt, sturen ze een ongeruste sms of bellen ze om te vragen of alles ok is.

Vrienden brengen ook andere vrienden aan. Op de duur zit je met een netwerk van vrienden waar je niet meer over kijkt. Ze moeien zich met uw hele hebben en houden, omdat ze denken dat ze een meerwaarde zijn in uw leven en natuurlijk willen ze hetzelfde terug. Je moet dus interesse tonen in hun nieuwe huis, hun zoveelste promotie, hun eerste kind en hun laatste vakantie naar de Costa del Sol. Die jij hen hebt aangepraat.

Het zijn die zogenaamde goede vrienden die later met uw vrouw gaan lopen. Omdat ze het beste met u voor hebben.

Schrijver: Johan De Smet, 16 september 2012


Geplaatst in de categorie: vriendschap

4.7 met 28 stemmen 179



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Mariek
Datum:
19 oktober 2012
Maar gelukkig heb je toch nog virtuele vrienden op Nederlands.nl. Of ben je daar ook niet blij mee?
Naam:
J.de Groot
Datum:
16 september 2012
Email:
joke190411hotmail.com
Ik denk dat je mensen op een idee brengt, hoe kom ik van mijn partner af!
(knipoog!)
Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
16 september 2012
Email:
klaassens38zonnet.nl
Johan, je bent hier een klasse apart. Hoe krijg je het altijd weer voor elkaar! Die laatste alinea is de klap op de vuurpijl. Kostelijk!
Naam:
Monique Methorst
Datum:
16 september 2012
Email:
moi636yahoo.com
Schitterend.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)