Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Ik zou wel eens willen weten

Jules de Corte zou wel eens willen weten, waarom zijn de mensen zo moe?

Het is een prachtig lied. Tegenwoordig kun je elke tekst vinden op internet, geweldig. Maar tegelijk is er zoveel informatie dat je door en door kunt zoeken. Je vindt een vertolking van Herman van Veen en eentje van Daniel Lohues en eentje van Willeke Alberti en zelfs, maar dat is nagesynchroniseerd, een versie waar Louis van Gaal het lied schijnt te zingen.

En dan ga je natuurlijk verder. Andere liedjes van Herman van Veen, Willeke Alberti of toch nog een ander nummer van Jules de Corte samen met Martine Bijl of Jules de Corte bekeerd door Henk Binnendijk. En zo ga je door. Voor je het weet zit je de hele avond korte filmpjes te kijken met vallende vrouwen, militairen die missers maken, een compilatie van merkwaardige tandpastareclames en ga zo maar door.

En uiteindelijk word je erg moe. En toch is dat niet de reden waarom de mensen in de tijd van Jules de Corte moe werden, want toen was er geen internet. Daarom gaf Jules de Corte internet ook niet de schuld van vermoeide mensen.

Nee. Er is niets veranderd. Ze zijn al zo lang onderweg naar de vrede toe, zingt hij. Daarom zijn de mensen zo moe.

Schrijver: Jan R. Lønsing, 8 november 2012


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.0 met 2 stemmen 190



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
9 november 2012
Email:
joke190411hotmail.com
Ja, is een mooie tekst en een prachtig nummer.
Meen ik echt!
Hé, hé... even zitten.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)