nederlands.nl
Gebruikersnaam of e-mail:  Wachtwoord:    Registreren

















2017


2016


2015


2014


2013


2012


2011


2010


2009


2008


2007


2006


0



Top-5 dagcolumn:

1.
2.
3.
4.
5.


Categorieën:

actualiteit (474)
adel (4)
afscheid (27)
algemeen (64)
bedankt (21)
biologie (12)
dieren (51)
discriminatie (23)
drank (12)
economie (37)
eenzaamheid (15)
emoties (34)
erotiek (4)
ex-liefde (3)
familie (28)
feest (20)
film (20)
filosofie (47)
fotografie (9)
geboorte (6)
geld (40)
geschiedenis (14)
geweld (21)
haiku (1)
heelal (7)
hobby (6)
humor (38)
huwelijk (9)
idool (10)
individu (25)
internet (18)
jaargetijden (26)
kerstmis (11)
kinderen (29)
koningshuis (31)
kunst (27)
landschap (7)
lichaam (34)
liefde (28)
lightverse (1)
literatuur (44)
maatschappij (302)
mannen (12)
milieu (34)
misdaad (28)
moraal (46)
muziek (61)
natuur (33)
oorlog (48)
ouderen (5)
ouders (15)
overig (31)
overlijden (37)
partner (5)
pesten (10)
planten (6)
poesiealbum (3)
politiek (260)
psychologie (27)
rampen (21)
reizen (55)
religie (31)
schilderkunst (6)
school (29)
sinterklaas (12)
sms (5)
songtekst (2)
spijt (9)
sport (99)
sterkte (12)
taal (49)
tijd (33)
toneel (9)
vaderdag (3)
vakantie (52)
valentijn (3)
verdriet (10)
verhuizen (6)
verjaardag (9)
verkeer (39)
voedsel (24)
vriendschap (12)
vrijheid (26)
vrouwen (34)
welzijn (42)
wereld (33)
werk (44)
wetenschap (26)
woede (22)
woonoord (19)
ziekte (34)


gedichten.nl


Garnier Projects





tabblad: dagcolumn

< vorige | alles | volgende >

dagcolumn (nr. 1689):

Koning

De service wordt uitgebreid!

Heeft u dat ook? U krijgt een brief van uw bank, verzekeringsmaatschappij, uw gemeente of wat voor instelling dan ook, waarin ze blij uitleggen dat ze de service aan u hebben uitgebreid. Hoera, moet u denken, maar u weet het al. Er komt meer. Even doorlezen en ja. Daar staat het.

Omdat ze de service zo goed hebben uitgebreid is het niet meer nodig papieren afschriften te sturen. Met andere woorden wat ze met de ene hand hebben gegeven, wordt met de ander teruggenomen en u wordt niet eens gevraagd of u dat een goede ruil vindt. U kunt instemmen of boos worden, maar het gaat gebeuren.

Waarom! Waarom in hemelsnaam schrijven ze dat zo! Als je je vanwege bezuinigingen je service slechter maakt, wees dan eerlijk! Zeg dan dat je minder kosten wilt maken om je aandeelhouders tevreden te stellen of, dat kan ook, je tarieven laag te houden. Doe dan niet alsof je ons een dienst bewijst met iets waar we niet om gevraagd hebben om dan vervolgens iets, waar we aan gewend zijn, niet meer te doen!

Wij zijn niet achterlijk! Wij zijn klanten! Wij zijn koningen!

Oh nee. Dat was vroeger. Dat was toen je nog oog in oog met je middenstander stond. Wij zijn allang geen koningen meer. Wij zijn goedgelovige brieven wegleggers. Op een uitzondering onder ons na. De consumentenbondklachtenbriefschrijverklant. Die moet je natuurlijk wel helpen.

schrijver

Schrijver: Jan R. Lønsing, 20-12-2012

janrlunsingathome.nl


Geplaatst in de categorie: maatschappij

Deze inzending is 186 keer bekeken

3/5 sterren met 3 stemmen.


Print   |   E-kaart   |  







Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:Hendrik Klaassens
Datum:20-12-2012
Emailadres:klaassens38atzonnet.nl
Bericht:Je hebt honderd procent gelijk! Ik erger me ook groen en geel aan dergelijke toestanden. Een tijdje geleden kreeg ik een vriendelijke uitnodiging van de verzekeringsmaatschappij om een afspraak te maken met een medewerker die de waarde van mijn inboedel moest herwaarderen. Ik vergat die brief, en een tijdje later kreeg ik een brief waarin stond dat mijn inboedel 'niet meer volledig gedekt was bij calamiteiten'.

Dit is de zieke managerscultuur. Je went er nooit aan. Gelukkig kun je er al schrijvend nog wel tegen protesteren. Het is goed dat je dit aan de kaak stelt!




Geef je reactie op deze inzending:

Naam:       E-mail:  

Bericht:

( vink aan als je niet wilt dat je emailadres voor anderen in beeld verschijnt)









vragen  |   links  |   zoek  |   contact  |   disclaimer  |   inhoud  |   rijmwoordenboek  |   gedichten.nl