Koning
De service wordt uitgebreid!
Heeft u dat ook? U krijgt een brief van uw bank, verzekeringsmaatschappij, uw gemeente of wat voor instelling dan ook, waarin ze blij uitleggen dat ze de service aan u hebben uitgebreid. Hoera, moet u denken, maar u weet het al. Er komt meer. Even doorlezen en ja. Daar staat het.
Omdat ze de service zo goed hebben uitgebreid is het niet meer nodig papieren afschriften te sturen. Met andere woorden – wat ze met de ene hand hebben gegeven, wordt met de ander teruggenomen en u wordt niet eens gevraagd of u dat een goede ruil vindt. U kunt instemmen of boos worden, maar het gaat gebeuren.
Waarom! Waarom in hemelsnaam schrijven ze dat zo! Als je je vanwege bezuinigingen je service slechter maakt, wees dan eerlijk! Zeg dan dat je minder kosten wilt maken om je aandeelhouders tevreden te stellen of, dat kan ook, je tarieven laag te houden. Doe dan niet alsof je ons een dienst bewijst met iets waar we niet om gevraagd hebben om dan vervolgens iets, waar we aan gewend zijn, niet meer te doen!
Wij zijn niet achterlijk! Wij zijn klanten! Wij zijn koningen!
Oh nee. Dat was vroeger. Dat was toen je nog oog in oog met je middenstander stond. Wij zijn allang geen koningen meer. Wij zijn goedgelovige brieven wegleggers. Op een uitzondering onder ons na. De consumentenbondklachtenbriefschrijverklant. Die moet je natuurlijk wel helpen.
Geplaatst in de categorie: maatschappij
Dit is de zieke managerscultuur. Je went er nooit aan. Gelukkig kun je er al schrijvend nog wel tegen protesteren. Het is goed dat je dit aan de kaak stelt!