Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Kerstmisser

Om toch een witte kerst in huis te halen, kan ik nu voedselbankieren. De groente deel ik met Lola, die van één deur verderop, naast de barbecue. Zij kan ook zo wild worden van deze laatste dagen, het is te zien aan die big bright eyes...zal er een beetje wodka bij doen, daar knapt haar velletje zo lekker van op.

Er blijft maar bal weinig hangen van al die pieckfijne feestdagen, valt het uiteinde vroeger dan ooit zullen we kappen met een boom, zo gezellig moet het elk jaar, zijn het die godgloeiende knusse lampjes maar...kunnen we in een volgend leven iedereen er warmpjes bij laten zitten.

Als de mensch is wat hij eet, lijken we straks op een aangespoelde walvis met veel detail voor een gevoelig kerstmis en willen minimaal op de foto met een hapje uit zijn reet.
Nou kan je wel krijsen als kleine katjes tegen een plafond gemept worden, maar het is ook kunst om in te houden uit ergernis; al die lege vakken in de supermarkt...dán heb je een crisis.

Schrijver: Monique Methorst, 19 december 2012


Geplaatst in de categorie: kerstmis

3.9 met 15 stemmen 1.615



Er zijn 9 reacties op deze inzending:

Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
24 december 2012
Email:
klaassens38zonnet.nl
Monique, Je laat de taal weer swingen en dartelen. Prachtig, die uitdrukkingen als 'pieckfijne feestdagen' en 'Als de mensch is wat hij eet, lijken we straks op een aangespoelde walvis'. Klopt: veel mensen eten zich nu te barsten.
Hartstikke schrijnend vind ik het dat in geen enkele periode van het jaar zó veel mensen zelfmoord plegen terwijl anderen deze dagen gezellig bij elkaar zitten te schransen.
Naam:
Jacob
Datum:
23 december 2012
Email:
tijsterblomlive.nl
Compliment, Monique. Flitsende start!
Naam:
Mohair
Datum:
22 december 2012
Geen 'misser'deze column.(Mis 'm niet!)
je laat ons weer verwonderd achter, goed hoor Monique!
Naam:
Marius van der Wal
Datum:
21 december 2012
Balsem voor de ziel. Goed gedaan Monique.
Naam:
Fred
Datum:
20 december 2012
Woensdag gehaktdag, maak er een gewoonte van...
Naam:
Len Cornelis
Datum:
19 december 2012
Pittige impressie! Met mooi geschakelde gedachtensprongen. Hopelijk voortaan elke week.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
19 december 2012
Email:
moi636yahoo.com
Mijn kerst kan niet meer stuk :)dank voor jullie fijne reacties! En de redactie voor deze geweldige kans, ben supertrots.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
19 december 2012
Email:
ag.schulztiscali.nl
Top, Monique; ik doe het je niet na!
Naam:
J.de Groot
Datum:
19 december 2012
Email:
joke190411hotmail.com
Goed gedaan Monique, je eerste Dagcolumn!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)