Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Burn-out

Ik heb ineens een burn-out.
Op internet gekeken (want ik leef sinds kort in een participatiesamenleving en ik moet dus doen wat ik zelf kan) maar daar kon ik de oorzaak niet vinden. Totdat ik erachter kwam dat internet een onderdeel is van het probleem. Via dat medium én de krant én de televisie komt er zoveel informatie mijn systeem binnen dat ik nu een overload heb. En over elk stuk informatie denk ik na. En nu ben ik dus outgeburnd. Een greep:

Ik kan er maar niet aan wennen dat ik een koning heb. (niet weg te slaan uit de media)
Het duur nog tien jaar voordat Ajax internationaal weer gaat meetellen. (bericht in de krant)
De reclames op tv duren een stuk langer dan vorig jaar en er zijn er ook meer. (of denk ik dat door mijn burn-out)
Albert Heijn verlaagt de prijzen en was dus jarenlang veel te duur. (uit een commercial van een concurrent)
Nederland blijkt een belastingparadijs. (is ander woord voor schurkenstaat)
Er liggen alweer pepernoten in de winkels. (media driven marketing)
Mijn dochter heeft een nare hoest. (huisarts en wikipedia zeggen: gewoon uitzieken)
Ik wil geen JSF, ik wil de Gripen. (ben dol op Saab)
Ik weet helemaal niks van schaliegas.(terwijl alle media erover berichten)
De machinist van dat ongeluk in Amsterdam wordt vervolgd omdat het een vrouw is. (mijn conclusie na het lezen van een krantenbericht)
Het weer is niet meer wat het geweest is. (vroeger hadden we nooit tsnuami’s)
Ik vergeet telkens terug te wordfeuden. (ik tref ook erg ongeduldige tegenstanders)
Gerard Joling gaat optreden in het Ziggo Dome. (wie stuurt mij nou zulke tweets)
Actievoerders van Greenpeace zijn opgepakt door Russische kustwachtcommando’s omdat ze de Noordpool willen beschermen tegen olieboringen. (ik maak me zorgen)
En ik heb voor morgen nasi gehaald maar heb er helemaal geen zin in. (zag op Facebook dat de biologische kip in de aanbieding was)

Vroeger zou iemand zeggen: Burn-out? Dan blijf je toch lekker thuis.
Maar nu, met in elke kamer een scherm, is het maar beter om…ja wat? En zonder mijn mobiel ga ik de deur niet uit.

Ik zal maar niet teveel klagen want anders gaat de staat zich nog met mij bemoeien. En die is er alleen nog voor de zwakkeren.

Hé, ik ben ineens van mijn burn-out af.

Schrijver: Marcel Harmsen, 20 september 2013


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.2 met 5 stemmen 130



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)