Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Er was een tijd...

…dat we theatervolk niet vertrouwden. Het bestond uit rondreizende losbollen met een discutabele reputatie.
…dat we studenten niet vertrouwden. Ze beschimpten de burgerij en stonden aan de wieg van elke opstand.
…dat we moslims niet vertrouwden. Criminelen waren het die uit waren op onze eigendommen.
…dat de meerderheid van de Nederlanders niet op D’66 stemde.

Diezelfde tijd…

…vertrouwden we banken want het waren banken.
…verdedigden we in alle opzichten Amerika want het had ons bevrijd van de Duitse bezetter.
…vonden we Rusland wel sympathiek want het had de muur laten vallen.
…dachten we dat Sinterklaas wel door de beugel kon als volksfeest.

Ik ben in de war: alles is gekanteld. Ik was zo gehecht aan mijn vooroordelen. Ik weet geloof ik liever iets verkeerd dan dat ik het helemaal niet weet.
Mijn houvast is weg. Het gaat ook allemaal zo niet-te-bevatten snel. Goed is slecht geworden en andersom. In moordtempo. Maar…
er valt mee te leven.

Waar ik moeilijker mee kan leven; ik heb heel lang gedacht dat ik best een toffe peer was.

Schrijver: Marcel Harmsen, 1 november 2013


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 4 stemmen 1.034



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
1 november 2013
Vergeet al je eerdere overtuigingen, want dat is pure illusie. En dat heeft er niets mee te maken of je wel of niet een toffe stoofpeer bent.
In wezen zijn alle mensen Een, maar de mensheid beseft dat nog maar amper. We zouden allemaal bij de Soefi-dansers in de leer moeten!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)