Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Mijn columnpje

(Voor de schrijfster zonder naam)

Je bent (geboren)uit de klei getrokken en als baby zette je meteen een keel van een aardappel op. Elke meid is goed op haar toekomst voorgekleid, toen ze als kind al lak kreeg aan schoenen, ging ze er op haar zondags autoloos naast lopen. En kijk, daar gaat zij...in haar boerenkielzog vaart ze algauw er welles bij, wat ze toch maar mooi verdiend; de lieve nietsvermoedende kippige liplezer op de wenken bediend: "Hoe je met tien stappen in de ik-vorm blijft".

En wie kent haar nou niet...haar maandelijkse intuïties zijn al bijna legendarisch, uitgegroeid tot een vrouw met een dijk van een missie. Opgetrokken uit de polder, zien dat je pontificaal in het plaatselijke nieuws komt te staan, woorden om achter de vodden te zitten, zeg maar. Niets dan de beste wensen, wat weer vloekt met de ene superlatief maar op na de andere, dus van harte!...beter dan dit zal het ook nooit worden. Want is het niet de naamloze angst, dat niemand eraan moet denken wat je lijden kan...dan is het wel om in de rui van je leven met een titel als verdomde blikvanger, woorden te dragen die ook zo dodelijk vermoeiend zijn.

Niettemin, om ons te doen geloven en dat met zo'n schreeuwende kop erboven...

Ik geef U het woord aan haar die citeert, beweert en ze zweert gediplomeerd maar een eind weg. Goed beschouwd ontkom je er niet aan, geen verhaal te machtig of er komt geroddel van. Geen stelling is voor haar te hoog, begrepen! Of ze klimt in de pen als de geridderde op haar lauwe reet roestende schrijfster zonder naam.

Schrijver: Monique Methorst, 11 december 2013


Geplaatst in de categorie: vrouwen

2.6 met 12 stemmen 309



Er zijn 6 reacties op deze inzending:

Naam:
mohair
Datum:
15 december 2013
Email:
louismonique4gmail.com
Ha Monique, Goed geschreven;-)
Naam:
Monique Methorst
Datum:
12 december 2013
Email:
moi636yahoo.com
Fijn om te lezen, de reacties.
Naam:
J.de Groot
Datum:
11 december 2013
Ik mis een voetnoot,
ik bedoel geen naam/namen nee, dat hoeft niet.
Naam:
marius
Datum:
11 december 2013
het plaatje is mooi, wat een heerlijke column.
Naam:
Francis Borst
Datum:
11 december 2013
Email:
franciscusborsthotmail.nl
Zo en die kan zij in haar 'daar waar de zon nooit schijnt' steken.
Naam:
Fred
Datum:
11 december 2013
Dit is een positieve reactie!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)