Ode aan de stoptrein
Stoptrein: een veelbelovende naam voor een trein, want ik moet er niet aan denken dat een trein maar door blijft rijden.
De afdeling marketing moet het echter een gruwel geweest zijn. Een trein moet rijden, niet stoppen. Zo moeten ze ook op tijd rijden en niet op tijd stoppen. Hieruit blijkt natuurlijk dat marketing eigenlijk niet weet waar ze over praat.
Net als de krant. Het Algemeen Dagblad ontdekte dat treinen van de NS niet op tijd vertrokken. Een schande! En hoewel ik me ook irriteer als ik haast heb en de trein vertrekt niet precies op tijd, vind ik op tijd stoppen toch eigenlijk vele malen interessanter.
Sterker: ik ben de enige niet die blij was dat ik nog net kon instappen in een te laat vertrokken trein!
De sprinters van de NS zijn ondertussen geen steek sneller dan de stoptrein. De naam maakt ze geen millimeter meer betrouwbaar en de naam van de trein is al helemaal geen reden voor mij, als klant, om eerder voor de NS te kiezen dan voor een concurrent. Ik heb op het station van Groningen ook nooit geaarzeld: zal ik de stoptrein van Arriva nemen of de sprinter van de NS? Welnee. Het ging mij er uiteindelijk om waar die trein zou gaan stoppen: voor Beilen neem ik een sprinter van de NS en voor Usquert een stoptrein van Arriva. Ik neem nooit een sprinter naar Usquert en dankzij de afdeling marketing van de NS neem ik ook nooit meer de stoptrein naar Beilen.
Ik ben pas tevreden als ie op tijd stopt op het station waar ik wil zijn.
Geplaatst in de categorie: reizen