Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Kwelgeest (2) Controleur 16375

Mijn auto (je weet wel, die zonder parkeervergunning) stond afgelopen week met knipperende alarmlichten bij mij voor het huis. Ik had wat apparatuur ter beschikking gesteld aan de doorloop van de musical van groep acht van mijn dochter. Druk mee geweest en nu was ik dus aan het lossen. Ik had niet veel tijd want we moesten met het gezin nog prikken halen voor de vakantie.

Kom ik uit mijn huis staat daar een controleur, maar niet zomaar een, het bleek (aldus de bon) Controleur 16375.
Ik: Meneer wat doet u?
16375: Is dat uw auto? Dan krijgt u een bon.
Ik: Ik heb mijn alarmlichten aan, ik sta te lossen.
16375: U krijgt toch een bon.
Ik: Waarom in vredesnaam?
16375: U was te lang binnen. Nu heet het parkeren.
Ik: Doe effe normaal.

Collega van 16375 die ik nog helemaal niet had gezien: Meneer doe eens even rustig.
Ik: Ik bén rustig. Ik klínk wellicht verontwaardigd.
Collega van 16375: Nou, u hoeft niet zo te doen hoor.
Ik: Waar bemoeit u zich eigenlijk mee?
Collega van 16375: Ik ben zijn collega.
Ik: Uw collega geeft mij een bon, dus met u heb ik niets te maken.
Tot 16375: Wie bepaalt dat ik te lang binnen was?
16375: Dat konden wij zien want wij kwamen aanlopen.
Ik: En wat is de tijdslimiet voor laden/lossen voordat het parkeren wordt?
Collega van 16375: Meneer doet u niet zo moeilijk.
Ik: Niet zo moeilijk? Niet zo moeilijk? Zonder jullie was er helemaal niks moeilijk. Ik woon hier, ik ben aan het lossen, ik heb braaf mijn alarmlichten aan, ik hielp vorige week nog het groene pleintje onderhouden, ik veeg mijn stoep als daar sneeuw op ligt, er is genoeg parkeerplek en ik hinder geen verkeer. Wat is uw naam?
16375: Die krijgt u niet.
Ik: Dan wil ik uw nummer.
16375: Die staat op de bon die u zo krijgt.
Ik: Moet ik nu iets gaan zeggen over 'vak geleerd' en 'had maar' en zo?
16375: U doet maar wat u wilt, hier is uw bon.
Ik: Meneer 16375…Ik hoop u hier nooit meer te zien want dit is een nette buurt met fatsoenlijke mensen.
16375: En foutparkeerders.

Om een lang verhaal kort te maken: na 35 minuten bellen met voornamelijk telefoonmenu’s kon niet de gemeente en niet de inningsdienst van de boete van € 61,41, maar wel de Utrechtse politie mij adviseren om een bezwaarschrift in te dienen op grond van wettelijke vaagheid over de tijd die er tussen moet zitten om van laden/lossen parkeren te maken.

Het is maar weer eens aangetoond: jongens met een lage Cito-score proberen de rest altijd een keer terug te pakken.

Schrijver: Marcel Harmsen, 11 juli 2014


Geplaatst in de categorie: verkeer

4.0 met 5 stemmen 219



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)