Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Scherm

Ik las het onbedachtzaam en snel. Ik las de krant en schoot over de koppen van de kleine berichten. Net voordat ik mijn vingers wilde nat maken om de pagina om te slaan, stokte ik in mijn beweging.

Mijn hersenen werden de baas.

Een buigbaarscherm met grafeen vertoond. Op de Universiteit van Cambridge nog wel. Waar doen we deze tijd onderzoek naar? Naar onderdelen die mensen die van hebbedingetjes houden nog hebberiger maken. Een buigbaar scherm!

Wat is het nut?

Ik las dat de grondstof grafeen in 2010 is uitgevonden. Het materiaal is extreem dun, vrijwel transparant, enorm buigzaam en veel sterker dan bijvoorbeeld staal. Het zal binnnkort terug te zien zijn in bijna al uw apparaten. De lijst van bijzondere eigenschappen gaat verder: grafeen is een extreem goede geleider van elektriciteit en warmte, kan goed tegen hitte en is bijna ondoordringbaar.

Zo wordt kranten lezen toch nog leuk. De irritatie over de nutteloze uitvinding heeft geresulteerd in kennis van de wetenschap.

En mijn krant is erg buigzaam.

Schrijver: Gustaf Kreuz, 7 september 2014


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 3 stemmen 127



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)